אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024
פסוק | ביאור | |
---|---|---|
א | ואחר הדברים האלה במלכות ארתחשסתא מלך-פרס עזרא בן-שריה בן-עזריה בן-חלקיה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ב | בן-שלום בן-צדוק בן-אחיטוב. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ג | בן-אמריה בן-עזריה בן-מריות. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ד | בן-זרחיה בן-עזי בן-בקי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ה | בן-אבישוע בן-פינחס בן-אלעזר בן-אהרן הכהן הראש. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ו | הוא עזרא עלה מבבל והוא-ספר מהיר בתורת משה אשר-נתן יהוה אלהי ישראל ויתן-לו המלך כיד-יהוה אלהיו עליו כל בקשתו. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
ז | ויעלו מבני-ישראל ומן-הכהנים והלוים והמשררים והשערים והנתינים אל-ירושלם בשנת-שבע לארתחשסתא המלך. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ח | ויבא ירושלם בחדש החמישי היא שנת השביעית למלך. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
ט | כי באחד לחדש הראשון הוא יסד המעלה מבבל ובאחד לחדש החמישי בא אל-ירושלם כיד-אלהיו הטובה עליו. | יש ביאור - קראו וערכו אותו |
י | כי עזרא הכין לבבו לדרוש את-תורת יהוה ולעשת וללמד בישראל חק ומשפט. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יא | וזה פרשגן הנשתון אשר נתן המלך ארתחשסתא לעזרא הכהן הספר ספר דברי מצות-יהוה וחקיו על-ישראל. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יב | ארתחשסתא מלך מלכיא לעזרא כהנא ספר דתא די-אלה שמיא גמיר וכענת. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יג | מני שים טעם די כל-מתנדב במלכותי מן-עמה ישראל וכהנוהי ולויא למהך לירושלם עמך יהך. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יד | כל-קבל די מן-קדם מלכא ושבעת יעטהי שליח לבקרא על-יהוד ולירושלם בדת אלהך די בידך. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טו | ולהיבלה כסף ודהב די-מלכא ויעטוהי התנדבו לאלה ישראל די בירושלם משכנה. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
טז | וכל כסף ודהב די תהשכח בכל מדינת בבל עם התנדבות עמא וכהניא מתנדבין לבית אלההם די בירושלם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יז | כל-קבל דנה אספרנא תקנא בכספא דנה תורין דכרין אמרין ומנחתהון ונסכיהון ותקרב המו על-מדבחה די בית אלהכם די בירושלם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יח | ומה די עליך ועל-אחיך ייטב בשאר כספא ודהבה למעבד כרעות אלהכם תעבדון. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
יט | ומאניא די-מתיהבין לך לפלחן בית אלהך השלם קדם אלה ירושלם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כ | ושאר חשחות בית אלהך די יפל-לך למנתן תנתן מן-בית גנזי מלכא. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כא | ומני אנה ארתחשסתא מלכא שים טעם לכל גזבריא די בעבר נהרה די כל-די ישאלנכון עזרא כהנה ספר דתא די-אלה שמיא אספרנא יתעבד. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כב | עד-כסף ככרין מאה ועד-חנטין כרין מאה ועד-חמר בתין מאה ועד-בתין משח מאה ומלח די-לא כתב. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כג | כל-די מן-טעם אלה שמיא יתעבד אדרזדא לבית אלה שמיא די-למה להוא קצף על-מלכות מלכא ובנוהי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כד | ולכם מהודעין די כל-כהניא ולויא זמריא תרעיא נתיניא ופלחי בית אלהא דנה מנדה בלו והלך לא שליט למרמא עליהם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כה | ואנת עזרא כחכמת אלהך די-בידך מני שפטין ודינין די-להון דאנין לכל-עמה די בעבר נהרה לכל-ידעי דתי אלהך ודי לא ידע תהודעון. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כו | וכל-די-לא להוא עבד דתא די-אלהך ודתא די מלכא אספרנא דינה להוא מתעבד מנה הן למות הן לשרשו הן-לענש נכסין ולאסורין. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כז | ברוך יהוה אלהי אבותינו אשר נתן כזאת בלב המלך לפאר את-בית יהוה אשר בירושלם. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |
כח | ועלי הטה-חסד לפני המלך ויועציו ולכל-שרי המלך הגברים ואני התחזקתי כיד-יהוה אלהי עלי ואקבצה מישראל ראשים לעלות עמי. | אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש |