ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 24/09/2024

כל הספרים > ספר אסתר > פרק ט

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ובשנים עשר חדש הוא-חדש אדר בשלושה עשר יום בו אשר הגיע דבר-המלך ודתו להעשות ביום אשר שברו איבי היהודים לשלוט בהם ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשנאיהם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב נקהלו היהודים בעריהם בכל-מדינות המלך אחשורוש לשלח יד במבקשי רעתם ואיש לא-עמד לפניהם כי-נפל פחדם על-כל-העמים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג וכל-שרי המדינות והאחשדרפנים והפחות ועשי המלאכה אשר למלך מנשאים את-היהודים כי-נפל פחד-מרדכי עליהם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד כי-גדול מרדכי בבית המלך ושמעו הולך בכל-המדינות כי-האיש מרדכי הולך וגדול. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה ויכו היהודים בכל-איביהם מכת-חרב והרג ואבדן ויעשו בשנאיהם כרצונם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז ואת פרשנדתא ואת דלפון ואת אספתא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח ואת פורתא ואת אדליא ואת ארידתא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט ואת פרמשתא ואת אריסי ואת ארידי ואת ויזתא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י עשרת בני המן בן-המדתא צרר היהודים הרגו ובבזה לא שלחו את-ידם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא ביום ההוא בא מספר ההרוגים בשושן הבירה לפני המלך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב ויאמר המלך לאסתר המלכה בשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש ואת עשרת בני-המן בשאר מדינות המלך מה עשו ומה-שאלתך וינתן לך ומה-בקשתך עוד ותעש. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג ותאמר אסתר אם-על-המלך טוב ינתן גם-מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני-המן יתלו על-העץ. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד ויאמר המלך להעשות כן ותנתן דת בשושן ואת עשרת בני-המן תלו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו ויקהלו היהודיים אשר-בשושן גם ביום ארבעה עשר לחדש אדר ויהרגו בשושן שלש מאות איש ובבזה לא שלחו את-ידם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז ושאר היהודים אשר במדינות המלך נקהלו ועמד על-נפשם ונוח מאיביהם והרוג בשנאיהם חמשה ושבעים אלף ובבזה לא שלחו את-ידם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז ביום-שלושה עשר לחדש אדר ונוח בארבעה עשר בו ועשה אתו יום משתה ושמחה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יח והיהודיים אשר-בשושן נקהלו בשלושה עשר בו ובארבעה עשר בו ונוח בחמשה עשר בו ועשה אתו יום משתה ושמחה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יט על-כן היהודים הפרוזים הישבים בערי הפרזות עשים את יום ארבעה עשר לחדש אדר שמחה ומשתה ויום טוב ומשלוח מנות איש לרעהו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כ ויכתב מרדכי את-הדברים האלה וישלח ספרים אל-כל-היהודים אשר בכל-מדינות המלך אחשורוש הקרובים והרחוקים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כא לקים עליהם להיות עשים את יום ארבעה עשר לחדש אדר ואת יום-חמשה עשר בו בכל-שנה ושנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כב כימים אשר-נחו בהם היהודים מאיביהם והחדש אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב לעשות אותם ימי משתה ושמחה ומשלח מנות איש לרעהו ומתנות לאבינים. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כג וקבל היהודים את אשר-החלו לעשות ואת אשר-כתב מרדכי אליהם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כד כי המן בן-המדתא האגגי צרר כל-היהודים חשב על-היהודים לאבדם והפל פור הוא הגורל להמם ולאבדם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כה ובבאה לפני המלך אמר עם-הספר ישוב מחשבתו הרעה אשר-חשב על-היהודים על-ראשו ותלו אתו ואת-בניו על-העץ. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו על-כן קראו לימים האלה פורים על-שם הפור על-כן על-כל-דברי האגרת הזאת ומה-ראו על-ככה ומה הגיע אליהם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כז קימו וקבל היהודים עליהם ועל-זרעם ועל כל-הנלוים עליהם ולא יעבור להיות עשים את שני הימים האלה ככתבם וכזמנם בכל-שנה ושנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כח והימים האלה נזכרים ונעשים בכל-דור ודור משפחה ומשפחה מדינה ומדינה ועיר ועיר וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא-יסוף מזרעם.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט ותכתב אסתר המלכה בת-אביחיל ומרדכי היהודי את-כל-תקף לקים את אגרת הפרים הזאת השנית. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ל וישלח ספרים אל-כל-היהודים אל-שבע ועשרים ומאה מדינה מלכות אחשורוש דברי שלום ואמת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לא לקים את-ימי הפרים האלה בזמניהם כאשר קים עליהם מרדכי היהודי ואסתר המלכה וכאשר קימו על-נפשם ועל-זרעם דברי הצומות וזעקתם. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לב ומאמר אסתר קים דברי הפרים האלה ונכתב בספר.

יש ביאור - קראו וערכו אותו