ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר ויקרא > פרק כז

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א וידבר יהוה אל-משה לאמר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב דבר אל-בני ישראל ואמרת אלהם איש כי יפלא נדר בערכך נפשת ליהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג והיה ערכך הזכר מבן עשרים שנה ועד בן-ששים שנה והיה ערכך חמשים שקל כסף בשקל הקדש. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד ואם-נקבה הוא והיה ערכך שלשים שקל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה ואם מבן-חמש שנים ועד בן-עשרים שנה והיה ערכך הזכר עשרים שקלים ולנקבה עשרת שקלים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו ואם מבן-חדש ועד בן-חמש שנים והיה ערכך הזכר חמשה שקלים כסף ולנקבה ערכך שלשת שקלים כסף. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז ואם מבן-ששים שנה ומעלה אם-זכר והיה ערכך חמשה עשר שקל ולנקבה עשרה שקלים. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח ואם-מך הוא מערכך והעמידו לפני הכהן והעריך אתו הכהן על-פי אשר תשיג יד הנדר יעריכנו הכהן.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט ואם-בהמה אשר יקריבו ממנה קרבן ליהוה כל אשר יתן ממנו ליהוה יהיה-קדש. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י לא יחליפנו ולא-ימיר אתו טוב ברע או-רע בטוב ואם-המר ימיר בהמה בבהמה והיה-הוא ותמורתו יהיה-קדש. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא ואם כל-בהמה טמאה אשר לא-יקריבו ממנה קרבן ליהוה והעמיד את-הבהמה לפני הכהן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב והעריך הכהן אתה בין טוב ובין רע כערכך הכהן כן יהיה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג ואם-גאל יגאלנה ויסף חמישתו על-ערכך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד ואיש כי-יקדש את-ביתו קדש ליהוה והעריכו הכהן בין טוב ובין רע כאשר יעריך אתו הכהן כן יקום. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו ואם-המקדיש יגאל את-ביתו ויסף חמישית כסף-ערכך עליו והיה לו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז ואם משדה אחזתו יקדיש איש ליהוה והיה ערכך לפי זרעו זרע חמר שערים בחמשים שקל כסף. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז אם-משנת היבל יקדיש שדהו כערכך יקום. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח ואם-אחר היבל יקדיש שדהו וחשב-לו הכהן את-הכסף על-פי השנים הנותרת עד שנת היבל ונגרע מערכך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט ואם-גאל יגאל את-השדה המקדיש אתו ויסף חמשית כסף-ערכך עליו וקם לו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ ואם-לא יגאל את-השדה ואם-מכר את-השדה לאיש אחר לא יגאל עוד. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא והיה השדה בצאתו ביבל קדש ליהוה כשדה החרם לכהן תהיה אחזתו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב ואם את-שדה מקנתו אשר לא משדה אחזתו יקדיש ליהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג וחשב-לו הכהן את מכסת הערכך עד שנת היבל ונתן את-הערכך ביום ההוא קדש ליהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד בשנת היובל ישוב השדה לאשר קנהו מאתו לאשר-לו אחזת הארץ. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה וכל-ערכך יהיה בשקל הקדש עשרים גרה יהיה השקל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כו אך-בכור אשר-יבכר ליהוה בבהמה לא-יקדיש איש אתו אם-שור אם-שה ליהוה הוא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז ואם בבהמה הטמאה ופדה בערכך ויסף חמשתו עליו ואם-לא יגאל ונמכר בערכך. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח אך-כל-חרם אשר יחרם איש ליהוה מכל-אשר-לו מאדם ובהמה ומשדה אחזתו לא ימכר ולא יגאל כל-חרם קדש-קדשים הוא ליהוה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט כל-חרם אשר יחרם מן-האדם לא יפדה מות יומת. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ל וכל-מעשר הארץ מזרע הארץ מפרי העץ ליהוה הוא קדש ליהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לא ואם-גאל יגאל איש ממעשרו חמשיתו יסף עליו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לב וכל-מעשר בקר וצאן כל אשר-יעבר תחת השבט העשירי יהיה-קדש ליהוה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לג לא יבקר בין-טוב לרע ולא ימירנו ואם-המר ימירנו והיה-הוא ותמורתו יהיה-קדש לא יגאל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
לד אלה המצות אשר צוה יהוה את-משה אל-בני ישראל בהר סיני.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש