ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר דניאל > פרק ב

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א ובשנת שתים למלכות נבכדנצר חלם נבכדנצר חלמות ותתפעם רוחו ושנתו נהיתה עליו. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ב ויאמר המלך לקרא לחרטמים ולאשפים ולמכשפים ולכשדים להגיד למלך חלמתיו ויבאו ויעמדו לפני המלך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ג ויאמר להם המלך חלום חלמתי ותפעם רוחי לדעת את-החלום. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ד וידברו הכשדים למלך ארמית מלכא לעלמין חיי אמר חלמא לעבדיך ופשרא נחוא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ה ענה מלכא ואמר לכשדיא מלתא מני אזדא הן לא תהודעונני חלמא ופשרה הדמין תתעבדון ובתיכון נולי יתשמון. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו והן חלמא ופשרה תהחון מתנן ונבזבה ויקר שגיא תקבלון מן-קדמי להן חלמא ופשרה החוני. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ז ענו תנינות ואמרין מלכא חלמא יאמר לעבדוהי ופשרה נהחוה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח ענה מלכא ואמר מן-יציב ידע אנה די עדנא אנתון זבנין כל-קבל די חזיתון די אזדא מני מלתא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ט די הן-חלמא לא תהודענני חדה-היא דתכון ומלה כדבה ושחיתה הזמנתון למאמר קדמי עד די עדנא ישתנא להן חלמא אמרו לי ואנדע די פשרה תהחונני. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י ענו כשדיא קדם-מלכא ואמרין לא-איתי אנש על-יבשתא די מלת מלכא יוכל להחויה כל-קבל די כל-מלך רב ושליט מלה כדנה לא שאל לכל-חרטם ואשף וכשדי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יא ומלתא די-מלכה שאל יקירה ואחרן לא איתי די יחונה קדם מלכא להן אלהין די מדרהון עם-בשרא לא איתוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יב כל-קבל דנה מלכא בנס וקצף שגיא ואמר להובדה לכל חכימי בבל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יג ודתא נפקת וחכימיא מתקטלין ובעו דניאל וחברוהי להתקטלה.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד באדין דניאל התיב עטא וטעם לאריוך רב-טבחיא די מלכא די נפק לקטלה לחכימי בבל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טו ענה ואמר לאריוך שליטא די-מלכא על-מה דתא מהחצפה מן-קדם מלכא אדין מלתא הודע אריוך לדניאל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
טז ודניאל על ובעה מן-מלכא די זמן ינתן-לה ופשרא להחויה למלכא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
יז אדין דניאל לביתה אזל ולחנניה מישאל ועזריה חברוהי מלתא הודע. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יח ורחמין למבעא מן-קדם אלה שמיא על-רזה דנה די לא יהבדון דניאל וחברוהי עם-שאר חכימי בבל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יט אדין לדניאל בחזוא די-ליליא רזה גלי אדין דניאל ברך לאלה שמיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כ ענה דניאל ואמר להוא שמה די-אלהא מברך מן-עלמא ועד-עלמא די חכמתא וגבורתא די לה-היא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כא והוא מהשנא עדניא וזמניא מהעדה מלכין ומהקים מלכין יהב חכמתא לחכימין ומנדעא לידעי בינה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כב הוא גלא עמיקתא ומסתרתא ידע מה בחשוכא ונהירא עמה שרא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כג לך אלה אבהתי מהודא ומשבח אנה די חכמתא וגבורתא יהבת לי וכען הודעתני די-בעינא מנך די-מלת מלכא הודעתנא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כד כל-קבל דנה דניאל על על-אריוך די מני מלכא להובדה לחכימי בבל אזל וכן אמר-לה לחכימי בבל אל-תהובד העלני קדם מלכא ופשרא למלכא אחוא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
כה אדין אריוך בהתבהלה הנעל לדניאל קדם מלכא וכן אמר-לה די-השכחת גבר מן-בני גלותא די יהוד די פשרא למלכא יהודע. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו ענה מלכא ואמר לדניאל די שמה בלטשאצר האיתיך כהל להודעתני חלמא די-חזית ופשרה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כז ענה דניאל קדם מלכא ואמר רזה די-מלכא שאל לא חכימין אשפין חרטמין גזרין יכלין להחויה למלכא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כח ברם איתי אלה בשמיא גלא רזין והודע למלכא נבוכדנצר מה די להוא באחרית יומיא חלמך וחזוי ראשך על-משכבך דנה הוא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
כט אנתה מלכא רעיונך על-משכבך סלקו מה די להוא אחרי דנה וגלא רזיא הודעך מה-די להוא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ל ואנה לא בחכמה די-איתי בי מן-כל-חייא רזא דנה גלי לי להן על-דברת די פשרא למלכא יהודעון ורעיוני לבבך תנדע. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לא אנתה מלכא חזה הוית ואלו צלם חד שגיא צלמא דכן רב וזיוה יתיר קאם לקבלך ורוה דחיל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לב הוא צלמא ראשה די-דהב טב חדוהי ודרעוהי די כסף מעוהי וירכתה די נחש. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לג שקוהי די פרזל רגלוהי מנהון די פרזל ומנהון די חסף. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לד חזה הוית עד די התגזרת אבן די-לא בידין ומחת לצלמא על-רגלוהי די פרזלא וחספא והדקת המון. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לה באדין דקו כחדה פרזלא חספא נחשא כספא ודהבא והוו כעור מן-אדרי-קיט ונשא המון רוחא וכל-אתר לא-השתכח להון ואבנא די-מחת לצלמא הות לטור רב ומלת כל-ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לו דנה חלמא ופשרה נאמר קדם-מלכא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לז אנתה מלכא מלך מלכיא די אלה שמיא מלכותא חסנא ותקפא ויקרא יהב-לך. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לח ובכל-די דארין בני-אנשא חיות ברא ועוף-שמיא יהב בידך והשלטך בכלהון אנתה הוא ראשה די דהבא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
לט ובתרך תקום מלכו אחרי ארעא מנך ומלכו תליתיא אחרי די נחשא די תשלט בכל-ארעא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מ ומלכו רביעיה תהוא תקיפה כפרזלא כל-קבל די פרזלא מהדק וחשל כלא וכפרזלא די-מרעע כל-אלין תדק ותרע. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מא ודי-חזיתה רגליא ואצבעתא מנהון חסף די-פחר ומנהון פרזל מלכו פליגה תהוה ומן-נצבתא די פרזלא להוא-בה כל-קבל די חזיתה פרזלא מערב בחסף טינא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מב ואצבעת רגליא מנהון פרזל ומנהון חסף מן-קצת מלכותא תהוה תקיפה ומנה תהוה תבירה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מג די חזית פרזלא מערב בחסף טינא מתערבין להון בזרע אנשא ולא-להון דבקין דנה עם-דנה הא-כדי פרזלא לא מתערב עם-חספא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מד וביומיהון די מלכיא אנון יקים אלה שמיא מלכו די לעלמין לא תתחבל ומלכותה לעם אחרן לא תשתבק תדק ותסיף כל-אלין מלכותא והיא תקום לעלמיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מה כל-קבל די-חזית די מטורא אתגזרת אבן די-לא בידין והדקת פרזלא נחשא חספא כספא ודהבא אלה רב הודע למלכא מה די להוא אחרי דנה ויציב חלמא ומהימן פשרה.

יש ביאור - קראו וערכו אותו
מו באדין מלכא נבוכדנצר נפל על-אנפוהי ולדניאל סגד ומנחה וניחחין אמר לנסכה לה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מז ענה מלכא לדניאל ואמר מן-קשט די אלהכון הוא אלה אלהין ומרא מלכין וגלה רזין די יכלת למגלא רזה דנה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מח אדין מלכא לדניאל רבי ומתנן רברבן שגיאן יהב-לה והשלטה על כל-מדינת בבל ורב-סגנין על כל-חכימי בבל. יש ביאור - קראו וערכו אותו
מט ודניאל בעא מן-מלכא ומני על עבידתא די מדינת בבל לשדרך מישך ועבד נגו ודניאל בתרע מלכא.

יש ביאור - קראו וערכו אותו