ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר דניאל > פרק ז

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א בשנת חדה לבלאשצר מלך בבל דניאל חלם חזה וחזוי ראשה על-משכבה באדין חלמא כתב ראש מלין אמר. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב ענה דניאל ואמר חזה הוית בחזוי עם-ליליא וארו ארבע רוחי שמיא מגיחן לימא רבא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג וארבע חיון רברבן סלקן מן-ימא שנין דא מן-דא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד קדמיתא כאריה וגפין די-נשר לה חזה הוית עד די-מריטו גפיה ונטילת מן-ארעא ועל-רגלין כאנש הקימת ולבב אנש יהיב לה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה וארו חיוה אחרי תנינה דמיה לדב ולשטר-חד הקמת ותלת עלעין בפמה בין שניה וכן אמרין לה קומי אכלי בשר שגיא. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ו באתר דנה חזה הוית וארו אחרי כנמר ולה גפין ארבע די-עוף על-גביה וארבעה ראשין לחיותא ושלטן יהיב לה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז באתר דנה חזה הוית בחזוי ליליא וארו חיוה רביעיה דחילה ואימתני ותקיפא יתירא ושנין די-פרזל לה רברבן אכלה ומדקה ושארא ברגליה רפסה והיא משניה מן-כל-חיותא די קדמיה וקרנין עשר לה. יש ביאור - קראו וערכו אותו
ח משתכל הוית בקרניא ואלו קרן אחרי זעירה סלקת ביניהון ותלת מן-קרניא קדמיתא אתעקרו מן-קדמיה ואלו עינין כעיני אנשא בקרנא-דא ופם ממלל רברבן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט חזה הוית עד די כרסון רמיו ועתיק יומין יתב לבושה כתלג חור ושער ראשה כעמר נקא כרסיה שביבין די-נור גלגלוהי נור דלק. יש ביאור - קראו וערכו אותו
י נהר די-נור נגד ונפק מן-קדמוהי אלף אלפים ישמשונה ורבו רבון קדמוהי יקומון דינא יתב וספרין פתיחו. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא חזה הוית באדין מן-קל מליא רברבתא די קרנא ממללה חזה הוית עד די קטילת חיותא והובד גשמה ויהיבת ליקדת אשא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב ושאר חיותא העדיו שלטנהון וארכה בחיין יהיבת להון עד-זמן ועדן. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג חזה הוית בחזוי ליליא וארו עם-ענני שמיא כבר אנש אתה הוה ועד-עתיק יומיא מטה וקדמוהי הקרבוהי. יש ביאור - קראו וערכו אותו
יד ולה יהיב שלטן ויקר ומלכו וכל עממיא אמיא ולשניא לה יפלחון שלטנה שלטן עלם די-לא יעדה ומלכותה די-לא תתחבל.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו אתכרית רוחי אנה דניאל בגוא נדנה וחזוי ראשי יבהלנני. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז קרבת על-חד מן-קאמיא ויציבא אבעא-מנה על-כל-דנה ואמר-לי ופשר מליא יהודענני. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז אלין חיותא רברבתא די אנין ארבע ארבעה מלכין יקומון מן-ארעא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יח ויקבלון מלכותא קדישי עליונין ויחסנון מלכותא עד-עלמא ועד עלם עלמיא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יט אדין צבית ליצבא על-חיותא רביעיתא די-הות שניה מן-כלהון דחילה יתירה שניה די-פרזל וטפריה די-נחש אכלה מדקה ושארא ברגליה רפסה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כ ועל-קרניא עשר די בראשה ואחרי די סלקת ונפלו מן-קדמיה תלת וקרנא דכן ועינין לה ופם ממלל רברבן וחזוה רב מן-חברתה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כא חזה הוית וקרנא דכן עבדה קרב עם-קדישין ויכלה להון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כב עד די-אתה עתיק יומיא ודינא יהב לקדישי עליונין וזמנא מטה ומלכותא החסנו קדישין. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כג כן אמר חיותא רביעיתא מלכו רביעיא תהוא בארעא די תשנא מן-כל-מלכותא ותאכל כל-ארעא ותדושנה ותדקנה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כד וקרניא עשר מנה מלכותה עשרה מלכין יקמון ואחרן יקום אחריהון והוא ישנא מן-קדמיא ותלתה מלכין יהשפל. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כה ומלין לצד עליא ימלל ולקדישי עליונין יבלא ויסבר להשניה זמנין ודת ויתיהבון בידה עד-עדן ועדנין ופלג עדן. יש ביאור - קראו וערכו אותו
כו ודינא יתב ושלטנה יהעדון להשמדה ולהובדה עד-סופא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כז ומלכותה ושלטנא ורבותא די מלכות תחות כל-שמיא יהיבת לעם קדישי עליונין מלכותה מלכות עלם וכל שלטניא לה יפלחון וישתמעון. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
כח עד-כה סופא די-מלתא אנה דניאל שגיא רעיוני יבהלנני וזיוי ישתנון עלי ומלתא בלבי נטרת.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש