ביאורי פסוקים - תמונת מצב
אתר הניווט בתנ"ך>

ביאורי פסוקים - תמונת מצב

אחת המשימות של 'אתר הניווט בתנ"ך' היא ליצור לכל פסוק דף שבו יהיה סיכום של כל הפירושים על הפסוק, על-מנת לעזור לכל מי שמגיע לפסוק 'לנווט' בקלות בין שלל הפירושים. דף זה מסכם את התקדמות הפרוייקט לפי פרקים וספרים. השאיפה היא שכל האדום יהפוך לירוק. הדף מעודכן לתאריך: 10/03/2024

כל הספרים > ספר עזרא > פרק ה

ביאור על כל הפרק

פסוק ביאור
א והתנבי חגי נביאה וזכריה בר-עדוא נביאיא על-יהודיא די ביהוד ובירושלם בשם אלה ישראל עליהון.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ב באדין קמו זרבבל בר-שאלתיאל וישוע בר-יוצדק ושריו למבנא בית אלהא די בירושלם ועמהון נביאיא די-אלהא מסעדין להון.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ג בה-זמנא אתא עליהון תתני פחת עבר-נהרה ושתר בוזני וכנותהון וכן אמרין להם מן-שם לכם טעם ביתא דנה לבנא ואשרנא דנה לשכללה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ד אדין כנמא אמרנא להם מן-אנון שמהת גבריא די-דנה בנינא בנין. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ה ועין אלההם הות על-שבי יהודיא ולא-בטלו המו עד-טעמא לדריוש יהך ואדין יתיבון נשתונא על-דנה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ו פרשגן אגרתא די-שלח תתני פחת עבר-נהרה ושתר בוזני וכנותה אפרסכיא די בעבר נהרה על-דריוש מלכא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ז פתגמא שלחו עלוהי וכדנה כתיב בגוה לדריוש מלכא שלמא כלא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ח ידיע להוא למלכא די-אזלנא ליהוד מדינתא לבית אלהא רבא והוא מתבנא אבן גלל ואע מתשם בכתליא ועבידתא דך אספרנא מתעבדא ומצלח בידהם.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
ט אדין שאלנא לשביא אלך כנמא אמרנא להם מן-שם לכם טעם ביתא דנה למבניה ואשרנא דנה לשכללה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
י ואף שמהתהם שאלנא להם להודעותך די נכתב שם-גבריא די בראשיהם.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יא וכנמא פתגמא התיבונא לממר אנחנא המו עבדוהי די-אלה שמיא וארעא ובנין ביתא די-הוא בנה מקדמת דנה שנין שגיאן ומלך לישראל רב בנהי ושכללה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יב להן מן-די הרגזו אבהתנא לאלה שמיא יהב המו ביד נבוכדנצר מלך-בבל כסדיא וביתה דנה סתרה ועמה הגלי לבבל.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יג ברם בשנת חדה לכורש מלכא די בבל כורש מלכא שם טעם בית-אלהא דנה לבנא. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יד ואף מאניא די-בית-אלהא די דהבה וכספא די נבוכדנצר הנפק מן-היכלא די בירושלם והיבל המו להיכלא די בבל הנפק המו כורש מלכא מן-היכלא די בבל ויהיבו לששבצר שמה די פחה שמה. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טו ואמר-לה אלה מאניא שא אזל-אחת המו בהיכלא די בירושלם ובית אלהא יתבנא על-אתרה.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
טז אדין ששבצר דך אתא יהב אשיא די-בית אלהא די בירושלם ומן-אדין ועד-כען מתבנא ולא שלם. אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש
יז וכען הן על-מלכא טב יתבקר בבית גנזיא די-מלכא תמה די בבבל הן איתי די-מן-כורש מלכא שים טעם למבנא בית-אלהא דך בירושלם ורעות מלכא על-דנה ישלח עלינא.

אין ביאור עדיין - כתבו ביאור חדש