מאת: מחברים שונים
אל: דואל מטה צפון
נכתב ב: 08:00:04 19.12.2006, כתוספת/תגובה ל: איסור יחסי מין בין גברים
קוראינו היקרים
בתחילת השבוע הפננו לקוראים את השאלה הבאה:
מטה צפון נמנע עד כה להתיחס לעניין מצעד הגאוה\תועבה מתוך מחשבה שנושא זה אינו שייך לנושא המאבק על הארץ.
האמנם? האמנם אין קשר בין המאבקים מבחינה אידאולוגית? האמנם נכונה ההתחשבנות שאומרת "לא ראינו את החרדים במאבק על הארץ, עזבו אותנו במאבק על צביון ירושלים".
או שאולי עלינו לשלב כוחות במאבק משותף על הארץ וצביונה?
כתבו לנו, כי תגובותיכם מיצגות את המחנה הכתום וקובעות את דרכנו.
נודה, מבול התשובות הפתיע אותנו ועל כך בסיכום העורך, אבל בתחילה נציג את התשובות עצמן.
בימים האחרונים מתגברת השאלה: 'למה לא נשמע קול הכתומים ברמה כנגד מצעד התועבה'. מה, זה מונופול של חרדים? ובכן, לענ"ד, התשובה היא: פשיטא.
לא התייחסנו עד היום למצעד התועבה כמו שאיננו מתייחסים לכל נפילה של תפוח או בורג ע"פ כדור הארץ, מכוח הגרוויטציה.
הענין ברור כשמש: מצעד התועבה, החל מייזומו הפרובוקאטיבי ועד לאישורו המתחסד, הוא לא נושא חדש. לא נושא 'אחר'. זה פשוט עוד סימפטום למלחמה הקיומית: המאבק במחלת הסמולֶנֶת . מחלה ששמות רבים לה, אך שורשה ברור היום יותר מאי-פעם: הנסיון להתכחש לזהות היהודית, לשליחות היהודית ולבחירה בחיים בכלל. מחלה שחריפותה הקיומית נובעת מהקצנתה עד לידי שנאה-עצמית יהודית יוקדת, והשתלטות סריג-הרשע החולה בה, על מדינת ישראל.
אמנם ביטוייה הבולטים של מחלה זו עד כה, היו, המאיסה בארץ-ישראל וההתאכזרות לבוניה ולחלוציה, אך מכיוון שזו מחלת-חיים כוללת, סימפטום פרוורטי מסוג "מצעד התועבה" - בהחלט אפשרי. עובדה.
עובדה זו צריך להדגיש לאלו ש"גילו" את מצעד התועבה. שמבודדים אותו מתועבות ישראליסטיות אחרות, כגון: 'אוסלו', ה'היתנתקות ', המעצר המינהלי לחלוצי הגבעות, השחיתות השלטונית, ההתעללות בכתומים, דיקטטורת שטיפת-השכל התשקורתית וכו' כו' וכו'.
גדי אשל\ נופית
חד משמעית, פעילות נגד המצעד הנזכר אינה עניינו של גוף שעוסק במאבק מדיני והתיישבותי. שוחרי שלמות הארץ יכולים כמובן לפעול כפרטים בעד כל עמדה שנראית להם, אך אין לרתום לכך את הארגונים. הפיכת המחנה הלאומי למחנה דתי נטו, וסילוקם של חילונים, מסורתיים, דתיים ליברלים והומואים ממנו, היא הרת אסון, ופירושה חיסול כוחו של הימין הישראלי, וצמצום משמעותי של טווח הטיעונים שלו. שהרי חיבורם של המאבקים הנפרדים הללו יחד ויצירת זהות גמורה ביניהם עלולים להוביל למסקנה שהסיבה היחידה לשמור על הארץ היא הדת, ושנימוקים ביטחוניים, לאומיים, תרבותיים, היסטוריים, כלכליים, הידרולוגיים וכן הלאה הם כולם תירוצים.
אין כאן שום התחשבנות עם החרדים. הרי באותה מידה אפשר לטעון שאי-ההצטרפות למאבק של ההומואים בעד מצעד הגאווה היא התחשבנות עם ההומואים שלא הצטרפו למאבק הכתום. כשם שחרדים יכולים להצטרף כפרטים וכקבוצות למאבק על שלמות הארץ, כך תומכי שלמות הארץ יכולים להצטרף כפרטים וכקבוצות למאבקם של החרדים.
הקשר האידיאולוגי בין המאבקים קיים אבל חלקי ולא הכרחי. אני יכול בקלות לתת שני נימוקים לכך שדווקא הימין צריך לתמוך במצעד הגאווה (אף שאני עצמי איני חושב כך; רק למען התרגיל המחשבתי): 1. מי שחושב שצריך לתת ליהודים להתפלל בגלוי ליד מסגדי הר הבית, אמור גם לחשוב שצריך לתת להומואים לצעוד בגלוי בירושלים. 2. מי שחושב שצביונה היהודי של המדינה הוא עניין של דת יותר מעניין של לאום ותרבות והיסטוריה, צריך לשקול ברצינות תמיכה בחלוקת הארץ כדי לשמור על רוב יהודי.
צור ארליך
שלום,
1. המצעד הזה לא מעניין אף אחד חוץ מהחרדים. ולמה שיעניין?
2. החרדים עשו למצעד פרסום עצום ובחינם. הצלחה אדירה למארגני המצעד.
3. בחברה דמוקרטית מי שרוצה לעשות מצעד / תהלוכה / הפגנה – שיעשה. מי שלא מזדהה – שלא יבוא.
4. אנו מתלוננים על סתימת פיות – למה שנסתום פיות למישהו אחר?
5. לירושלים יש צביון של עיר רב-גונית, בה כולם חיים לצד כולם ומסתדרים – סוג מיוחד של סובלנות הדדית. לא כדאי לפגוע בצביון זה של ירושלים ע"י עיסוק אובססיבי במצעד כלשהו.
חביב אירה\ ירושלמית חילונית ימנית
שלום לכם!
הגישה לנושא המצעד היא מעט מורכבת.
מצד אחד קל להגיד "מה עניין שמיטה אצל הר סיני" –הרי גם בקרב ציבור הימין הפוליטי יש מן הסתם חברים בקהילה ההומו לסבית , ומה לנו ,שמטרתנו המוצהרת היא מאבק על הארץ
והפלת ממשלת הצללים השולטת בה להכניס את "ראשנו הבריא למיטה חולה " , הרי גם סטרייטים בינינו מאמינים בליברליזם,דמוקרטיה,חופש הפגנה וכו ....
מצד שני , ברור לנו (בל נשקר לעצמנו) שאנו לא מהווים עדיין גורם משמעותי בסביבה הפוליטית הישראלית, ולפיכך עלינו לעודד כל גורם שעשוי לחזק אותנו באופן פרמננטי אבל גם זמני
כל עוד לא יגרם הדבר להסחתנו מהדרך והמטרה שלנו.
כשאנו שוקלים את הפלוסים והמינוסים בצדדים הנ"ל נראה לי שעדיף לכפוף מעט את ראשנו ,"להקריב" חלק מעקרונותינו הליברליים וללכת לכיוון ההתנגדות.
המוטיב המכריע לדעתי את הכף הוא נסיון העבר מהשנה האחרונה ושמו "התנתקות" ---- קשה לדעת מה היה קורה אילו –אולם לו עמד הציבור החרדי על עשרות אלפי אנשיו ומנהיגיו
לצידינו ביום פקודה – לבטח לא היה הפינוי עובר כה חלק.
המסקנה-יש לרתום את הציבור החרדי לצידנו –זה ציבור היודע להעריך תמיכה בעמדותיו , ואם נעמוד לצידו בנושא המצעד (שביננו , לא מדובר על קרבן גדול מידי) בחינת "שלח לחמך...."
נצרף לכוחנו כח שלא יסולא בפז.
ב ב ר כ ה
אלי בן ברוך
כותבים כתומים רבים כותבים נגד מצעד
הגאווה שאמור להתנהל בירושלים בעוד
כשבוע. כתב על כך משה
פייגלין ב"מצעד החורבן"
(
http://www.likudnik.co.il/Front/NewsNet/reports.asp?reportId=175985
),
כתב על כך הלל וייס, ואני מבין היטב
לליבם. יש הרבה מאד "
מסיונרים "
הומוסקסואלים, ובהם
אכן צריך להילחם. אך לא זאת מהות מצעד הגאווה, לדעתי.
מצעד הגאווה הוא מצעד
זכויות הפרט של קבוצת מיעוט שעומדת על כך שיכבדו את
זכויותיה ויפסיקו להפלות
אותה. אני לא תופס את המצעד הזה כמאבק ציבורי
ורצון "להשתלט" על הציבור. זה בכלל
לא העניין כאן (שוב - לדעתי). מכל
ההומוסקסואלים שאני מכיר, רובם אנשים שחווים
אפליה על בסיס יומיומי, וגם
היום, עשור אחרי שאיסור הפליה נגד הומואים הפכה חוק
מפורש בכנסת, עדיין
חיים מרביתם עם מסיכה ואינם מצהירים בגלוי על נטייתם המינית.
אפילו חבר
כנסת,
שכ -ו-ל-ם יודעים שהוא הומו (אני
מתייחס לח"כ מאד ידוע מהשמאל),
אינו מצהיר בגלוי שהוא הומו, כי יהיו לכך השלכות.
אפילו במפלגה
הלכאורה
נאורת -הומואים שלו, שהיא נושאת הדגל
ההומואי הוא מפחד מההשלכות. לפיכך אני תופס את המצעד הזה
כתנועה פוליטית שמגנה על זכויות הפרט של חבריה ותו לא. ולפיכך היא לגיטימית
לחלוטין. מקוממת? כן.
גם מצעדים של שלום עכשיו מקוממים אותי. אבל לגיטימית
לחלוטין. לא הייתי
מעלה לרגע בדעתי שיש לאסור על
ראיד
סלאח לצעוד במחאה ברחוב מגוריי בפתח
תקווה.
הוגים
רבים לתנועה ההומו-לסבית (כי הם למען האמת תנועה במצוקה), וחלקם
כפי שהסביר הלל
וייס אכן עסוקים
במיטוט כל המסגרות באשר הם. על זה אין
לי
מחלוקת שצריך להיאבק. אבל צריך לאפשר לאנשים המסכנים האלה לקיים את
זכויות
הפרט שלהם כפי שמתחייב מן החוק. גם אם הייתי חושב שהצעדה היא לא
לגיטימית, לא
הייתי מנסה לעצור אותה בדרכים אלימות.
ישנו קשר הדוק בין האמצעים האלימים והגסות
שבה שברו לנו את ההתנגדות
הבלתי אלימה בגוש קטיף, לבין האמצעים האלימים והגסות
שבה מבקשים כל מיני
פרחחים (והם לא חרדים, והם לא דתיים יראי שמיים, הם סתם אוסף
של חוליגנים
פורעי חוק) לעצור באלימות את המצעד הזה. מדינת ישראל מידרדרת
במהירות
במדרון החלקלק אל עבר מדינה גסה, אלימה ובלתי סובלנית שבה כל מי שיש
לו
טיפה כוח רומס את יריבו הפוליטי. וזה תהליך שגומר כל סיכוי
לדמוקרטיה
נאורה בסופו.
אם דמוקרטיה חופשית היא כל תכלית הקיום שלנו - אז
צריך לקבל את ההומואים
כדבר מובן מאליו. אם דמוקרטיה יהודית לא חופשית היא כל
תכלית הקיום שלנו
- אז עלינו להכריע חד משמעית נגד הומואים בכנסת ולהוציא אותם
מחוץ לחוק.
ואם דמוקרטיה חופשית ויהודית היא המטרה שלנו - והיא המטרה הסופית שלי
-
אז צריך מאד להיזהר מהכללות וצריך לקבל את
הכרעת הבוחר ואת דין המחוקק.
נכון להיום זה אומר שמותר וחוקי לכל קבוצה
לצעוד ברחובות ירושלים.
בבריונות
רחוב לא נתקן את עוולות המדינה,
רותם מירון
לדעתי עלינו להצטרף למאבק. הכוחות העומדים מאחורי הפרובוקציה הם בדיוק הכוחות המעוניינים לחלק את הארץ. מטרתם לחסל את המדינה אם ע"י שבירת הזיקה לארץ ואם ע"י שבירה תרבותית של העם ע"י ההקנייה של הרוח הפוסט מודרניסטית המגדירה את הסטיה כמקור לגאווה. אין כאן כל נסיון להילחם בהומואים האומללים אלא בקריאת התיגר על המסורת היהודית ע"י ההצגה של הנושא כגאווה ובייחוד ע"י הרצון לקיים את המצעד דווקא בירושלים נגד רצון הרוב המוחלט בעיר, יהודים וערבים.
המצעד הזה מכוון גם נגדנו, חבל שרק החרדים עומדים בחזית.
בעז העצני
We are in this all together.
I heard from several sides how "the charedim have not fought with us over Gush Katif " and I do not know whether this is true. Every Jew who has ever prayed against the evil destruction HAS helped. And now....we have a new Gush Katif , the sanctity of our Land. A new Gush Katif and we must win this fight because loosing again...will be a calamity and now almost all the Jews are united. More than before, more than at the time of the Gush Katif destruction united. And we must accept that, fight together, all our forces to WIN, to prevent the desecration of Erets Jisrael once again, once more. By evil forces.
Lea de Lange
המאבק נגד מצעד הגאווה הוא מאבק על הארץ כלהלן:
ויקרא
פרק
יח
(א)
וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
(ב) דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם
אֲנִי
ה' אֱלֹהֵיכֶם:
(
ג) כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר
יְשַׁבְתֶּם
בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם
שָׁמָּה לֹא תַעֲשׂוּ
וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ:
........................................
(
כב ) וְאֶת זָכָר לֹא תִשְׁכַּב מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה
הִוא:
(
כג ) וּבְכָל בְּהֵמָה לֹא תִתֵּן
שְׁכָבְתְּךָ לְטָמְאָה בָהּ וְאִשָּׁה לֹא תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ
תֶּבֶל הוּא:
(כד) אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה כִּי בְכָל אֵלֶּה נִטְמְאוּ
הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם:
(כה) וַתִּטְמָא הָאָרֶץ
וָאֶפְקֹד עֲוֹנָהּ עָלֶיהָ
וַתָּקִא הָאָרֶץ אֶת
יֹשְׁבֶיהָ :
(
כו ) וּשְׁמַרְתֶּם
אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל
הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה הָאֶזְרָח וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם:
(
כז ) כִּי אֶת כָּל
הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר
לִפְנֵיכֶם וַתִּטְמָא הָאָרֶץ:
(כח)
וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר
קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם:
(
כט ) כִּי כָּל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה מִכֹּל הַתּוֹעֵבוֹת הָאֵלֶּה
וְנִכְרְתוּ הַנְּפָשׁוֹת הָעֹשֹׂת מִקֶּרֶב עַמָּם:
(ל) וּשְׁמַרְתֶּם אֶת
מִשְׁמַרְתִּי לְבִלְתִּי
עֲשׂוֹת מֵחֻקּוֹת
הַתּוֹעֵבֹת אֲשֶׁר נַעֲשׂוּ לִפְנֵיכֶם וְלֹא תִטַּמְּאוּ
בָּהֶם אֲנִי ה' אֱלֹקיכֶם: פ
לסיכום! האם ציווי התורה פעל?! התשובה לצער הלב היא כן!!!
סמוך אחרי מצעד התועבה הראשון גורשו תושבי חבל קטיף שעבר לידי אויבינו, וצפון השומרון (שטח גדול פי 4 מחבל קטיף).
סמוך לפתיחת התכנון של הממשלה למצעד התועבה הנוכחי פרצה מלחמת לבנון 2 שתוצאותיה - 150 הרוגים כאלף פצועים כ30 מיליארד שקלים נזק ומיליון פליטים יהודים שברחו מן הגליל (הארץ הקיאתם) זמנית לכחודש . מהם לא חזרו לבתיהם ומכרום! רבים מן הבתים נמכרו לערבים, היינו, הארץ הקיאה חלק מתושבי הגליל ארעית וחלק בצורה קבועה!!!
דב שטיין
צודק דב שטיין מהסנהדרין, שקיים קשק הדוק:
הארץ תקיא אותנו מתוכה, בגלל התועבה.
לא היה עולה על הדעת לקיים מצעד כזה בעיר מכה או בקריית הותיקן וגם לא בהר הבית, כי המוסלמים היו מפוצצים את הצורה להם ולמאבטחיהם השוטרים, עד שגם אימא שלהם לא היתה מזהה את גופותיהם.
לכן המדינה והמשטרה עושה ככל שהם דורשים [ואוסרת על יהודים לעלות ולהתפלל שם].
קטי כהן \ גבעת שמואל
לי זה מזמן ברור הקשר בין הדברים, מתי שנבין כולנו שהבעיה האמיתית והעיקרית אינה התנחלויות,בג"צ,תקשורת,שלטון רקוב,בריחה מערכים יהודיים, תמיכה באוייב, הסכמי כניעה מטופשים, הפסדים במילחמות , טרור ערבי, ערבים ,בניה ערבית בלתי חוקית,מצעדי גאווה,התדרדרות הנוער, העדר מוסר וכבוד בסיסי,נסיגה מאדמות,ביטול הציונות, וכו '
אם רק תשימו לב שכול המאחד נושאים/ בעיות אלה הם השמאל הקיצוני !
הם הגורמים לכול אלה , מתי שנדאג להיפתר מהשמאל הסהרורי שמביא עלינו אסונות והתדרדרות !
שישבו בצד ובשקט וידאגו ליושר ציבורי ואיכות הסביבה אולי בתחומים אלה הם לא יזיקו .
מוטי הרי גת
שלום!
אין קשר לכך אם החרדים עזרו או לא,במאבק על הארץ!
אנשים מאמינים ,יודעים שתועבה מכל סוג גורמת לכך שנצטרך בכלל להאבק על הארץ! כי הרי כתוב שבמידה ותעשה תועבה בארץ אז הארץ תקיא אותנו וכל המאבק יהיה לשוא חלילה, לכן זו לא שאלה של התחשבנות אלא זה בדיוק המאבק,לא רק הצביון כאן אלא הקיום שלנו בארץ גופא!!!
בהצלחה לכל עם ישראל
רחל גוטסדינר
שבתאי שלום
השתתפתי בהפגנה הראשונה של החרדים בככר השבת
באתי להביע את הזדהותי, חייבים לשתף איתם פעולה מפני
שהם הרבה יותר קרובים אלינו בקרב על הארץ, גם אנשי חברון באו להפגנה, כי הם מבינים שחייבים לאחד כוחות.
ירושלים אינה סתם עיר, היא סמל לאומי, דתי, תרבותי בעיקר ליהודים אך גם לנוצרים, חילול ירושלים פוגע ברגשות כל בן תרבות
ואנו בני תרבות.לחרדים זה כואב ולנו זה כואב אז צריך להיות איתם.
בברכה
צפריר רונן
שלום רב,
אינני מבין מה השאלה! ברור שעלינו לשלב כוחות עם החרדים ולמנוע את מצעד התועבה.
הרי הבעיה שלנו בגירוש קטיף ושומרון היתה שלא היינו מספיק מחוברים עם החרדים ולכן לא באו לעזרתינו .
עכשיו הגיע הזמן להתחבר, כדי למנוע גם את מצעד התועבה וגם את הגירוש הבא.
שאול כהן\ קרית שמונה
שלום רב,
אני בהחלט חושב שאסור לנו לעמוד מהצד במאבק מול המצעד המדובר, ואני אישית אף מתכוון להיות שם למרות שמאז הגירוש הידרתי רגלי מעצרות ומהפגנות.
1. המאבק שלנו צריך להיות על דמותה של המדינה, לא רק על שטחי א"י. אם נחיל את חוק המדינה על כל א"י, וחוק זה יתאים לסדום, לא עשינו כלום - עדיף לפרק את המדינה (מאשר לגרום ליהודים לחיות בסדום) או לחיות במקום אחר.
2. המאבק הוא לא "של החרדים" - הוא של כולנו, כל מי שערכי התורה חשובים לו (גם אם הוא לא מציית להם ב-100%)!
3. מצדדי המצעד טוענים ל"שלטון החוק", "שוויון זכויות", "חשיבות הדמוקרטיה", וכו'. מאידך, כל לוחמי החופש למיניהם לא התגייסו ע"מ לאפשר ליהודים לממש את הזכות הבסיסית ל"חופש הפולחן" - להתפלל בהר הבית. כידוע, זכות זאת נדחית בעקביות מרשימה בטענה של "בטחון הציבור". עלינו להבהיר שזכויות בדמוקרטיה אינן מוקנות באופן סלקטיבי: אם זכויות היסוד של היהודים יכולות להידחות מפני "בטחון הציבור" (ובמילים אחרות: החשש מאלימות הערבים) גם זכות ההפגנה של ציבורים אחרים יכולה להידחות מאותו נימוק.
4. המאבק הנוכחי יכול להפוך לאבן-דרך בה הציבור היהודי-אמוני יחליט - ויוכיח - שלא ניתן להמשיך לדרוס אותו. של"עשירון הנאור" אין מונופול על הכח. במידה ואכן נתעקש ונלך "עד הסוף" - מקבלי ההחלטות יהיו חייבים להביא אותנו בחשבון בפעם הבאה שירצו לשלול מאיתנו את זכויותנו הדמוקרטיות. מסיבה זאת, יש צד חיובי להחלטתו של ה"ה מזוז לכפות על המשטרה את קיום המצעד.
בברכה,
עמישב גנות - חמדת.
אקדים ואומר שאני ממש לא חרדי, בקושי דתי
.דעתי,
אוי ואבוי לגאווה שכאן (אולי נקים גם מטה גאווה על עשיית הצרכים?)
ואל להם לצעוד דווקא בירושלים, אלא ללכת למקום שאין מכירים אותם ולעשות מה שלבם חפץ...
ועם זאת, נושא זה אינו צריך להיות במרכז הדיון על הארץ.
אורציון ברתנא
שלום למטה צפון,
והצנע לכת. אנו מאמינים שדרכו של כל אדם היא דרך הצניעות. הגאים (בניגוד לצנועים) יכולים מבחינתנו לעשות ככל העולה על דעתם בד' אמותם.
היהדות. כמו כל הדתות המונותאיסטיות, אינה מקבלת את את תופעה הזאת החורגת מגדר הטבע ומעיקרון הזוגיות הבא להעמיד את הדורות הבאים.לכן מוטב שיצניעו לכת וימירו את הגאוה בדיסקרטיות.
ירושלים . עיר הקודש, אינה מקום למפגני גאווה, הזלזול בכבוד המקום והקהל, המצעד להכעיס, מעורר שאט נפש. הסיסמה - ואהבת לרעך שהוא בן זוגך, אינה האהבה שהיהדות דוגלת בה.
הגאים . תופעה שאין להפריז בחשיבותה, המפגן מאחד אותם לרגע. הם שאינם יכולים להעמיד צאצאים יוותרו בודדים מאד לכל חיהם . בסך הכל ימשיך העולם כסדרו, ואין להם באמת במה להתגאות.
לכן אין להיסחף למעשים, אך יש מקום להסברה ויחסי ציבור נרחבים שיותירו אותם בשוליים, שיבהירו שמפגנם בעיר הקודש הוא חילול קודש. כל פעולה מיותרת תספק להם כיסוי תקשורתי שהם מעוניינים בו.
שוקי ברנדווין
את המכתב הזה שלחנו בשבוע שעבר. כעת צריך לארגן את הציבור הלא חרדי - ועוד יותר טוב הלא דתי - להפגנה גדולה, דחוף!!!
אנו, תושבי חיפה ואוהבי ירושלים מודאגים וכואבים לאור תוכניות קיום מצעד ההומו/לסביים בירושלים.
איך אפשר בכלל להעלות על הדעת לקיים ארוע מחפיר כזה ודווקא בבירת ישראל הנצחית ולביישה לעיני כל העולם??? מה לעשות שלאנשים הסוטים האלה אין כל בושה, אבל אנחנו מתביישים. אסור לתת לדבר כזה להתקיים בעיר הקדושה לשלוש הדתות המונותאיסתיות וחבל לגרום לעימותים שייראו רע מאוד בכל מסכי הטלוויזיה בעולם. אנחנו זקוקים לשיפור התדמית שלנו ולא להיפך ובמיוחד כשניתן למנוע זאת בקלות. תתחשבו ברוב המכריע הבריא בנפשו שמתנגד בחריפות לקיום המצעד במקום הזה (מצדנו שיצעדו במקום אחר איפה שזה לא פרובוקציה) ולא במיעוט הזניח הזה באוכלוסיה לפני שיגרם הנזק הגדול הזה.
הנימוקים הללו אפילו לא נוגעים בהיבט הדתי של הבעיה, אבל גם זה שיקול מכריע.
אנו מצפים שהשכל הישר והרגש היהודי והלאומי יטו את הכף לביטול התוכניות ונודה לכם ולכל הגורמים הנוגעים לדבר. חסכו לכם את כוננות העל ואת העבודה המיותרת.
בכבוד רב,
אברהם ודוריס היילבוט
ההצטרפות שלי למאבק לביטול הצעדה בכלל לא קשורה לחרדים
אפילו אם החרדים לא היו קיימים היינו צריכים להאבק נגד המצעד הזה שכל מטרתו לחלל את כבוד המשפחה וכבודה של ירושלים כבירת העם היהודי
העובדה שהחרדים לקחו את שרביט המאבק לעצמם מקלה עלינו את המלאכה ונותנת לנו אפשרות לעמד בצד
אך תהיה זו טעות-
המאבק נגד חילול ירושלים הוא מאבק של כולנו
בברכה
נדיה מטר
זהו ממש אותו ענין
המאבק על הארץ הוא לא רק על ביטחון, ובוודאי לא רק על הבתים הפרטיים שלנו.
הוא מאבק על דמותה של המדינה כולה. האם אנו עם השב לארצו על פי חזון הנביאים או עם אירופאי חדש שקם במקרה על חוף הים התיכון.
יתירה מזאת. התורה כותבת בפירוש שחטאים מעין אלו מטמאים את הארץ ומביאים גלות.
אני ממש מתקשה להבין את הדילמה.
רק צריך להגדיר היטב את המטרה ולבחור באמצעים מתאימים.
המטרה העיקרית היא לא למנוע את הפגיעה ברגשותנו . זוהי המטרה המשנית.
המטרה העיקרית היא מניעת הלגיטימציה למעשי תועבה, בניגוד למטרתם של הצועדים, שמטרתם היא להעניק לגיטימציה למעשיהם. הרי בין כך ובין כך אף אחד לא מחטט בחדר המיטות של אף אחד ולא מפריע לאיש מהם לעשות את מעשיו בצנעא, כשם שתועבות אחרות נעשות בצנעא.
לכן צריך לפעול בשכל, ולא להיקלע למצב שבו יתקבע בדעת הקהל, שהם האזרחים ההגונים והלגיטימיים והמפגינים נגדם הם הבלתי לגיטימיים. מבחינה זאת, אם ננקוט באלימות והמצעד יתקיים בכל זאת - זו תהיה התוצאה. עדיפה פעילות אפקטיבית בלתי אלימה, כמו: חסימה מתוחכמת של כל הדרכים לירושלים ובתוכה ביום ששי (כמובן, להשאיר פתוחים את צירי הגישה מכיוון יהודה ושומרון. בעלי הגאווה לא יעיזו להגיע דרך שם, ואנשינו כן). וכל זה - בלי להגיע לעימות פיסי עם המשטרה. (מעין חסימות קצרות בעשרות מוקדים בבת אחת או בזה אחר זה, וברגע שהמשטרה מתקרבת - להסתלק בלי עימות, ולחסום רחוב מקביל כעבור כמה דקות).
מה דעתכם?
עזריאל אריאל
האם אנחנו לוחמים אך ורק למען הארץ? אם כן, לדעתי חבל לנו על הזמן...
אנחנו צריכים ללחום למען ארץ ישראל בשליטה של ממשלה יהודית ומצעד התאווה שמתוכנן להתבצע רק מראה עד כמה לא יהודית היא ממשלתינו ... אין כאן שום עניין של "למען העם" ולא אף שטות אחרת...
אם שואלים אותי....חייבים לעצור את התועבה הזו, ולעשות הכל למען חילול הקודש שעומד להתבצע...
אם אנו אומרים שצריך להילחם על קדושת הארץ, קל וחומר שצריך ללחום על קדושתה של עיר הקודש!!
המצעד הזה הוא עוד דרך תיגרה בציבור שלנו, כמו שהיה בגירושים שונים....
חייבים לעצור את זה...!!!
ערן קופל
מקומנו חד משמעי במאבק על קדושת ירושלים מכמה סיבות
הסיבה האמיתית והיא שאין ראוי לעורר פרובוקציות כגון המצעד הזה בירושלים
מקומו הראוי הוא בחדרי חדרים- איש איש וחייו הוא ובבוא גואל נגאל
סיבה נוספת והיא יותר צינית שמקומנו לצידו של הציבור הדתי בישראל והוא החיבור האמיתי שלנו לפחות בימים אלו
סיבה נוספת והיא עוד יותר צינית שבבוא היום ידע הציבור החרדי לגמול לנו טובות
כמו שהלקינו את עצמנו בבוא הגירוש על כי לא סבבנו עם וועד יהעובדים על צמצומים והורדות שכר
כמו שהכינו על חטא בהעדרנו ממאבקי םעל לחם ועבודה
אל נטעה לומר כעת שאין זו מלחמתנו
מקומנו בכל מקום בו יש מאבק למען עם יהודי חזק ובריא
יגאל צחור
נראה לי די ברור שצריך להצטרף למניעת המצעד הזה, והרבה טוב יצא לנו מזה:
גם קדושת הארץ (אותה ארץ שאנחנו מיישבים ומגינים עליה)
גם שילוב עם החרדים (אם הם עשו טעות לא להצטרף אלינו, אין זה אומר שנטעה גם אנחנו)
גם ביצוע מה שלא נראה במבט ראשון כ"פוליטיקלי קורקט " אלא מה שנכון (למרות שנוכל לאבד נקודות אצל כמה חילונים, אצל מי שמחשיב עמידה על דעתנו ועקרונותינו דווקא נרוויח!).
נקודה אחרונה זאת שווה המשך דיון עמוק יותר על כל ההתנהלות הציבורית בארץ, "אופורטוניזם" ו"שחיתות" ומה שביניהם. אם עושים רק מה ש"כדאי" - אז מה ההבדל?.... מנקודת מבט זאת ניתן לראות שההתנגדות למצעד תרוויח הרבה בנושא הטוהר הציבורי (ולאו דווקא בעקבות ביטול המצעד הנ"ל).
נוקי
לכבוד המטה! השלום והברכה!
אני חושב לעניות דעתי שעצם השמירה על קדושת ארץ ישראל היא ההתנגדות לתועבות אלו שנאמר עליהם "ותקיא הארץ אתכם".
אבל מדובר פה רק על מצעד, לא על עבירות , וגם רק על התגרות גרידא של הצועדים ושולחיהם בציבור הדתי והחרדי. אני לא חושב שחילול שבת בפרהסיא פחות חמור (יש היום מרכזי קניות שלמים פתוחים מידי שבת).
וחוץ מזה גם עבירות אלה לא מגיעות לרבע מפשע ההתנתקות שהוא יותר גרוע מלשרוף ספר תורה כי זה ממש החרבת הקהילות וממש הריסת החיים היהודיים השלמים בארץ ישראל שהם-הם גילוי התורה בעולם.
אבל בכך שאנחנו נשתתף במחאות נגד קיום מצעד זה נגרום להבנת הקשר בין הקדושה לארץ ישראל ובין ארץ ישראל לתורה ובין החרדים לדתיים לאומיים במאבקים בכלל בארץ של תורה מול כפירה וכו' ודרך אור מול דרך חושך וכו'.
יישר כוח וחזק וברוך על היוזמה לשתף את הנמענים בדברים חשובים אלה, בהצלחה לכם ולכולנו
אוהד שגב
במקום שהמאבק האידיאולוגי נקבע עפ"י התחשבנות – אין כאן שום אידיאולוגיה...
למה תמיד צריך לעניין מה הציבור החרדי עושה. השאלה היא רק אחת:
האם צביונה הרוחני של ירושלים עיר הקודש יקר ללבנו, או שהמשפט "ובנה
ירושלים עיר הקודש במהרה בימנו" שאותו אנו אומרים מספר פעמים ביום הוא
ריק מתוכן בתודעתנו? האם זהו נושא " חרדי "??
בברכה
דן שהם
הערותי באדום בגוף הטקסט
מטה צפון נמנע עד כה להתיחס לעניין מצעד הגאוה\תועבה מתוך מחשבה שנושא זה אינו שייך לנושא המאבק על הארץ.
המאבק בנושא מצעד התועבה שייך מאד לנושא המאבק על הארץ. קיום המצעד משמעו פגיעה ביהדותה של המדינה. בלי יהדות אין מדינה ואין ארץ.
האמנם? האמנם אין קשר בין המאבקים מבחינה אידאולוגית? האמנם נכונה ההתחשבנות שאומרת "לא ראינו את החרדים במאבק על הארץ, עזבו אותנו במאבק על צביון ירושלים".
או שאולי עלינו לשלב כוחות במאבק משותף על הארץ וצביונה?
אין מקום להתחשבנויות - היות שהמאבק הוא צודק ובנוסף, הוא גם מאבקנו (כפי שלא היה מקום להתחשבנויות עם מחאת המילואימניקים וחובה היתה להשתתף במאבקם - איפה היה מטה צפון בענין ? )
ברוך שטיין\ שדה יעקב
ד
ברור שצריך להילחם על כבודה של ירושלים תובב"א!!!
כבוד ירושלים הוא דבר חשוב מאוד והוא גם כן קשור בקשר בל
ינתק לשלמותה של ארץ ישראל, לדרך התורה
וציביונה הדתי של מדינת ישראל.
ירושלים היא אולי החלק היחיד בארץ שעוד אפשר להתנחם בו ושמצבו טוב יחסית (כמובן שלא מושלם.. הרי אין לנו עוד בית מקדש). ולכן אסור(!!!) לתת לכבודה להירמס על ידי "מצעד תועבה" שכזה.
החרדים (חלקם) לא השתתפו במאבק על הארץ מכיוון שהם לא רואים בזה אידיאולוגיה... ולא בגלל שלא אכפת להם!!
הם עומדים מאחורי הדברים החשובים להם (שלא כמונו, לבושתנו..)
כגון השבת וכו'..
וכך גם אנחנו צריכים להיות!!
אסור להתפס רק על המאבק על הארץ ולעזוב את שאר הדברים.
אוי לנו אם כך יהיה...
אנחנו נקדש את הארץ ונעזוב את התורה (רחמנא ליצלן ).
לא שארץ ישראל לא חשובה.
היא חשובה מאוד!!
אלא שהיא לא מטרתנו.
אנחנו הופכים לעובדי ע"ז (ר"ל) של א"י ושוכחים את שאר הדברים החשובים לנו..
כגון: השבת , ירושלים, פולארד וכו'...
חובה להלחם על כל דבר ודבר.. המאבק על א"י (לצערנו/לשמחתנו) עורר אותנו לעמוד על שלנו ולא להשאר בצד יותר.
עלינו להסית מאבק זה לכלל הדברים החשובים לנו, ולא להשאירו רק על א"י.
בועז די טור.
מלחמה בסדום זה לא מטלה של החרדים
זה היעוד של עם ישראל
זה שהחרדים לא היו לידנו במאבק הארץ זה אומנם רע מאוד ואולי זה הכשיל אותנו אבל אנחנו לא יכולים"להחזיר " להם כי זה לא הבעיה הפרטית שלהם ומי יודע אולי משיתוף פעולה זה הם ילמדו לסביבוב המאבקים הבא להיות לידנו
יש אנלוגיה ברורה במלחמה על שימור עקרונות וערכים יהודיים ומערכת מוסרית יהודית לשמירה על הארץ אין אחד בלי השני אחרת הארץ תקיא את כולנו
אלה קובלנץ
שבתאי שלום,
כחלק מהמאבק על הארץ - עלינו להיאבק על טהרתה של הארץ. ארץ ישראל קדושה. וירושלים קדושה פי כמה וכמה. כמו שעלינו להיאבק על אדמת ארץ ישראל, ולשמור עליה למען הישארות האדמה הקדושה בידי העם הקדוש - כך עלינו למנוע את מצעד התועבה שכל כולו הוא מלחמה ב-ה', ובעם הנבחר.
אותם אלה שנלחמו בעם, ע"י גירוש היהודים ומסירת אדמות הארץ לאומה השפלה, הם הם אלה שדוחפים לקיום הטומאה הזאת בעיר הקודש.
ואולי זו הזדמנות פז לאחד את כל הכוחות המאמינים בבורא עולם, כולם כולם . ולהניא למהפכה הצפוייה בקרוב. אולי זה יהיה הניצוץ שיצית את השינוי המיוחל, ויעביר את ממשלת הזדון מן הארץ.
בתקווה לניצחון בקרוב
אורי זקס
לדעתי ירושליים וצביון הארץ חשובים לנו לא פחות מהחרדים ולכן אנו צריכים להרתם למאבק בכל עוז מכיוון שפשרה כזאת תזיק לנו ולאומה היהודית בכלל וכן לאחוז בחוד המאבק נגד מצעד כזה שיתקיים בירושליים עירנו הקדושה ללא שום ספק אני בכל מקרה אהיה שם למחות בצורה חריפה על חילול ארצנו הקדושה ע"י התועבה שהולכת להתנוסס ברחובות העיר הקדושה ליהדות ולכל הדתות.
חגי
זהו מאבק על צביון ארץ ציון וירושלים.
זוהי מערכה אידאולוגית כוללת , צריך להסתכל בצורה רחבה ולראות את התמונה הכוללת.
אוריה אוחנה
אחי ורעיי שלום,
הנושא הינו חברתי – מוסרי וחשוב בישוב ארץ ישראל.
הקב"ה ציוונו לחיות בארץ בקדושה אחרת הארץ תקיא את יושביה.
בשמים לא מסתכלים על הזרמים ,גוונים ,עדות אלא על עם ישראל – אחד.
כדי לשמור את עם ישראל אחד עלינו לפעול לקיום המצוות שבתורת ישראל כהלכתם
לסיום, יש לנו חלק ונחלה במחאה חברתית ובעוצמה רבה.
ניסן גז
לחילונות
הישראלית יש גם משבר זהות-וגם משבר אידאולוגי!אחרי שנכשלה " דת"הקומוניזם ,והקיבוצים נפלו והופרטו,נפלה גם דת"השלום ,ועכשיו נופלת להם גם צלם האדםטל גונן \צפת
מצעד התועבה הינו חלק מהמאבק הרוחני של כוחות הטומאה נגד תהליך הבנין והגאולה של עם ישראל בארץ ישראל. ההתמקדות בירושלים אינה מקרית. לפיכך,על כל החפצים בנצחונו של עם ישראל להתגייס לקרב גם בחזית זו, שהיא למעשה חזית נוספת באותה מלחמה
מיכל מלמד
ירושלים
ב"ה
על ערווה ואי שמירת הברית הארץ מוקיאה אותנו. כך כתוב בתורה. התנאי להתיישבות בארץ היא צניעות- שמירת הברית. לכן: המאבק על הבזויים הללו הוא ראשוני והחרדים צודקים
ארנה\ יריחו
שלום רב,
לדעתי, אין ספק שזהו חלק בלתי נפרד ממלחמתנו על הארץ. בתורה מפורש מה יקרה אם ח"ו נעשה כתועבות הגויים ההם.
יש בהחלט מקום להכנס לנושא חשוב וכואב זה,
רוני גל
מי שלא מכיר בערכה המיוחד וקדושתה של הארץ מאפשר מצעד תועבה בה. הקשר הוא ברור.
החברה החילונית ובראשה ביהמ"ש העליון נלחמים בכל מה שמיצגת היהדות.
מרים גולדפישר בית-אל.
הרבנים הראשיים לשעבר קראו למעמד תפילה ומחאה ביום שישי בזמן המצעד בסימן:"לקדושתה של ירושלים, התורה וארץ ישראל", אז התשובה ניתנה. האם מעמדם וסמכותם לא מספיקים? כבר נפלנו פעם אחת,כאשר לא הסכמנו לסרוב פקודה בזמן הגרוש.
בברכה
יהודית קצובר , חברון
מהר להצטרף לחרדים! מהר!
יש ב"מצעד התועבה" מגמה לערער את שורשי קיום העם
היהודי.
ה"קרן לישראל חדשה" והזרוע החתרנית שלה, אירגון
שתי"ל , היא כמובן מאחורי
הקלעים, במימון ומניפולציה על המסכנים
האלה.
עמנואל
גרטל , פ"ת
אני בעד לשלב כוחות , אולי לארגן איזה הפגנה בצפון
מרק גרוקובסקי
לע"ד, המאבקים קשורים
.סיכום העורך:
כבר הודיתי שהופתעתי מכמות התשובות, מעבר לעובדה שהנושא מאד תקשורתי בימים האחרונים (וגם מציצני במידה מסוימת), הרי שהתיחסות כל כך ערה מעידה במפורש על רגישות רבה של הציבור הכתום לנושא. מעידה על כך שרובו של הקהל הכתום משלב בעקרונותיו את קדושת החיים עם קדושת הארץ .
לגבי התגובות עצמן לא היו הפתעות, רובן של התגובות קראו לשילוב כוחות עם החרדים במאבק זה ויתכן כי הדבר מצביע על מגמה מסוימת של התקרבות בין הציבור הלאומי לחרדי, התקרבות שעשויה להניב שיתוף פעולה, התקרבות שמקורה בשטח, לא מנהיגים ולא רבנים מכונים אותה, אלו יסחפו בעתיד אחר האנשים שבשטח.
אך בהענות הגדולה טמון מסר נוסף.
אנשים מעונינים לשמוע דעדות של אחרים ולהשמיע את דעתם, אנשים חשים שדברים אינם ברורים מאליהם, שאין מנהיגים שניתן לבטוח בהם ושתקשורת פנימית במחנה הכתום המתגבש היא צורך חיוני.
אנו במטה צפון חשים בצורך הזה ומנסים לתת לו ביטוי, לצורך זה קיים המידעון, בקרוב יפתח אתר אינטרנט של מטה צפון ובו מדור "דעות". אנו שוקלים הפעלת חוגי בית עם מרצים, עיתונאים, ואנשים בחדשות.