בתגובה ל: האם אתה בטוח? שנשלח על-ידי יהודה גרנות ב15:26:17 15.07.2004:
בקשר ל"חלב" אם אני זוכר נכון אז את הפירוש חלב = יער (באכדית או שפה דומה)
קראתי בחוברת "תולדות הלשון העברית" מאת פרופ' י' קוטשר
לכבודך דיפדפתי עכשיו קצת אבל לא מצאתי .
באשר להיגוי , הרי שממש אין לזה שום משמעות בעיני . רק השורש חשוב !
בקשר ל"אברך" , האות "א" היא אמת קריאה ,
והשורש הוא "ברך" ממנו התפתחה המלה הלועזית ברוק(ר) - כרוז)
זאת אומרת לשיטתי , ולשיטת בעל "לשון משותפת" , כל השפות התפתחו מעברית
(א)ברך היא מילה עברית (שמית) , זה לא כינוי ליוסף
אלא לכרוז (המכריז) שהלך לפניו וקרא משהו כגון " פנו נא דרך ליוסף משנה המלך"
בקשר ל"נא" , כאמור גם התרגומים , וגם אבן עזרא הבינו נא = כעת
"אנא ה' הושיעה נא" = בבקשה ה' הושיעני כעת (עכשיו כשאני במצוקה ! ולא בעתיד..)
אם נא = בקשה , אז למה לחזור פעמים אנא + נא ?
בקשר ל ג= ק
הדוגמא שהבאת גבע = כובע = קובע , כמובן ידועה לי
והיא מאד חשובה בקשר למחקר שלי על א"י
לדעתי העיר גבעון היא קובעית דעיתה (= עיה) , מהברייתה של התחומים (פרשת אשקלון..)
בקשר לפלשתים :
החוקרים למיניהם לא יודעים מימינם ומשמאלם והם סתם מקשקשים.. (בלי להעליב כמובן)
כל טוב
יהודה גרנות[נכתב ב: 18:37:20 15.07.2004] (1)
אביתר כהן[נכתב ב: 19:46:36 15.07.2004] (0)