זה מזכיר לי השוואה אחרת

[נשלח על-ידי אלכס ב23:41:42  02.09.2004, בתגובה ל: האישה החכמה מאבל-בית-מעכה, דבורה הנביאה ושרח-בת-אשר שנשלח על-ידי אראל]

יש מדרש הטוען כי אליהו הוא פינחס, המדרש מנסה לישב את העובדה שלפינחס הובטחו חיי נצח (זאת מסיקים הפרשנים מברית השלום שפינחס קיבל). ואם הובטחו לו חיי נצח אז איפה הוא נמצא יותר מאוחר בהיסטוריה, כמובן שבתור אליהו שהיה דומה לו בהרבה תכונות.
אבל אני הגעתי למסקנה שפינחס היה חייב לעזוב ולהתבדל מן העם ורק לאחר מכן לחזור בתור דמות חדשה והיא אליהו ואף לשנות את שמו (ויש גם הסבר לכל אחד מן השמות האלו).
אז עכשיו בשביל להפוך את ההשוואה ליותר מושלמת:
מאיפה אתה מסיק שלשרח הובטחו חיי נצח (אם כך בכלל)?
לפי הפרשנים שטוענים כי האישה החכמה היא שרח, הם מסתמכים הרבה על כך שהעיר נמצאת בנחלת אשר, ואתה טוען שהיא עברה מנחלה לנחלה, מדוע היא עשתה זאת (לאליהו היתה סיבה), ואם כך מדוע היא חזרה לנחלתה?
מדוע היא שינתה את שמה משרח לדבורה?

נ.ב תמנת סרח נקראת גם תמנת חרס במקום אחר והיא נקראה כך עוד בכניסה לארץ, ולכן אין סיבה לכך שהעיר תקרה על שמה של שרח.

תגובות: