תגובה והערה על סתירה שנמצאה: מדריך לפרשן המתחיל

מאת: בוניקו

אל: bok111 @ walla.co.il

נכתב ב: 12:56:17  28.10.2005, כתוספת/תגובה ל: מדריך לפרשן המתחיל


ר' אברהם בן עזרא [מתוך הקדמתו לפירוש התורה]

.................ועניי הדעת מרודים שמו אותותם מפסוק 'לאותות ולמועדים',

ולא ידעו כי 'והיו' לשון רבים, ועל המאורות והכוכבים,

והאומר כי וי"ו 'ולמועדים' נוסף, כי 'לאות' עם 'מועד' נאסף,

יבקש אדם שיהיה אוהבו - אולי יאמין בו...

ואם מצאנו שניים ושלושה ווי"ן נוספים, מי יודיענו כי זה הוי"ו מהעודפים, אחר היות וי"ו הטעם לאלפים?

ואין פירוש 'עשה ירח למועדים' כדברי אלה שמתניהם מועדים,

ואילו היה כתוב 'והיתה הלבנה לאות למועדים בחדשים', מי יתן לנו אות שהם מועדי השם המוקדשים?

- כי יש ' מועדים ' רבים בתורה ובמקרא ובכתובים!

ואילו היה 'למועדי השם' מבואר, עוד הדבר הגדול נשאר -

אם החודש עד סוב הלבנה גלגל המזלות, שהם שבעה ועשרים יום ושעות מוגבלות,

ואם עד סוב גובה גלגל היוצא, אשר מוצקו רחוק ממוצק הארץ יימצא,

או עד סוב גלגל התלי, כדעת חכמים, כי מהלך הגלגל הקטן הפך זה באמת ובתמים....
------------------
השאלה היא כזאת:

איך יתכן שהראב"ע יכתוב על הקידוש בלבנה שהוא שקר וכזב ולא רצון ה', הרי אפילו למשה רבנו נאמר: "כזה ראה וקדש"

וגם כך קידשו בזמן המשנה.. וגם ישנה עמותה שעוסקת בקידוש ע"פ הראייה בתקוה שיבוא המשיח אזי ידעו כיצד ל"טפל" בבעיות טריות אלו.. (למי שמכיר).

הבאתי למעלה את הציטוט שנתקלתי בו ונתקעתי וגמגמתי לעצמי והחלתטי לשאול את הגדולים בתורה..

אמנם נכנסתי לעובי הקורה אך לא מצאה נפשי מנוח!

כל מי שיכול לתת עצם קטנה ויעזור בחיפוש התשובה, אודה לו מאוד..

יישר כייח לכולם, שבת שלום ומבורכת על כל עם ישראל

פרשת וזאת הברכה נזכה לסיימה ולפתוח בבראשית רבה


תגובות