מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 12:41:53 09.06.2007, כתוספת/תגובה ל: תקע כף = לקח אחריות מלאה
להבדיל מתקיעת-כף בכפוף להגינות תנאי חוזה...
"בְּנִי אִם-עָרַבְתָּ לְרֵעֶךָ"
"תָּקַעְתָּ לַזָּר כַּפֶּיךָ"
"נוֹקַשְׁתָּ בְאִמְרֵי-פִיךָ"
"נִלְכַּדְתָּ בְּאִמְרֵי-פִיךָ"
"עֲשֵׂה זֹאת אֵפוֹא בְּנִי וְהִנָּצֵל"
"כִּי בָאתָ בְכַף-רֵעֶךָ"
"לֵךְ הִתְרַפֵּס וּרְהַב רֵעֶיךָ"
"אַל-תִּתֵּן שֵׁנָה לְעֵינֶיךָ"
וּתְנוּמָה לְעַפְעַפֶּיךָ"
"הִנָּצֵל כִּצְבִי מִיָּד"
"וּכְצִפּוֹר מִיַּד יָקוּשׁ"...
(משלי ו' 5-1)
הקטע השלם...מוכיח...כי תקיעת-כף...כמוה כשיעבוד לזר...וחובה להשתחרר "לְהִנָּצֵל" מן ההתחייבות המשעבדת הזאת...
כך מובן גם מתוכן יתר הפסוקים...אין לתת אמון "בתוקעים-כף"...לשעבד...לתקוע את ה"תוקע"...