תגובה על: קשר בין פעלים שליליים לבין תארים חיוביים

מאת: daian

אל: daian1 @ 013.net

נכתב ב: 06:34:31  18.02.2007, כתוספת/תגובה ל: קשר בין פעלים שליליים לבין תארים חיוביים

אראל עליך לדעת כי כיום בדורנו
יש אנשי "עסקים" רבים וכי הם נקראים כך כי הם אנשי "עשקים" מהמילה "עשק" כאשר בספר הישר בפרק כו כתוב:(כ) וַיָּרִיבוּ רֹעֵי גְרָר עִם רֹעֵי יִצְחָק לֵאמֹר לָנוּ הַמָּיִם וַיִּקְרָא שֵׁם הַבְּאֵר עֵשֶׂק כִּי הִתְעַשְּׂקוּ עִמּוֹ
ולכן מי שמכבד את עצמו יקרא לו "סוחר אמת" לאמור סוחר בצדק ככתוב בתורה כִּי טוֹב סַחְרָהּ מִסְּחַר כָּסֶף וּמֵחָרוּץ תְּבוּאָתָהּ ולא איש עסקים [עשקים] העושק את העם

והנה אראל כתב כך:
גם לפועל גָנַב יש משמעות שלילית כידוע, אולם בלשון ימינו, השורש גנב הוא גם השורש של התואר "מגניב" - דבר מגניב הוא דבר יפה ומושך שגורם לאנשים לרצות לגנוב אותו...

מורה לתורה משה דין משיב:
בראשית דברי אומר וכי מי היה הכי "גנוב" בתורה אם לא יוסף הצדיק
אראל זה לא רק בימינו כי גם גנבה יכולה להיות לטובה כאשר בספר מלכים ב פרק יא פסוק 2 ובספר דברי הימים ב פרק כב פסוק 11 כתוב:
(יא) וַתִּקַּח יְהוֹשַׁבְעַת בַּת הַמֶּלֶךְ אֶת יוֹאָשׁ בֶּן אֲחַזְיָהוּ וַתִּגְנֹב אֹתוֹ מִתּוֹךְ בְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַמּוּמָתִים וַתִּתֵּן אֹתוֹ וְאֶת מֵינִקְתּוֹ בַּחֲדַר הַמִּטּוֹת וַתַּסְתִּירֵהוּ יְהוֹשַׁבְעַת בַּת הַמֶּלֶךְ יְהוֹרָם אֵשֶׁת יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן כִּי הִיא הָיְתָה אֲחוֹת אֲחַזְיָהוּ מִפְּנֵי עֲתַלְיָהוּ וְלֹא הֱמִיתָתְהוּ:

ספר מלכים ב פרק יא
(א) וַעֲתַלְיָה אֵם אֲחַזְיָהוּ ורָאֲתָה {רָאֲתָה} כִּי מֵת בְּנָהּ וַתָּקָם וַתְּאַבֵּד אֵת כָּל זֶרַע הַמַּמְלָכָה:
(ב) וַתִּקַּח יְהוֹשֶׁבַע בַּת הַמֶּלֶךְ יוֹרָם אֲחוֹת אֲחַזְיָהוּ אֶת יוֹאָשׁ בֶּן אֲחַזְיָה וַתִּגְנֹב אֹתוֹ מִתּוֹךְ בְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַמֻּמָותִתים }הַמּוּמָתִים{ אֹתוֹ וְאֶת מֵנִקְתּוֹ בַּחֲדַר הַמִּטּוֹת וַיַּסְתִּרוּ אֹתוֹ מִפְּנֵי עֲתַלְיָהוּ וְלֹא הוּמָת:

וגם גזלה יכולה להיות במשמעות לטובה כאשר בספר שמואל ב פרק כג כתוב:
(כא) וְהוּא הִכָּה אֶת אִישׁ מִצְרִי אִשׁר {אִישׁ} מַרְאֶה וּבְיַד הַמִּצְרִי חֲנִית וַיֵּרֶד אֵלָיו בַּשָּׁבֶט וַיִּגְזֹל אֶת הַחֲנִית מִיַּד הַמִּצְרִי וַיַּהַרְגֵהוּ בַּחֲנִיתוֹ:
(כב) אֵלֶּה עָשָׂה בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע וְלוֹ שֵׁם בִּשְׁלשָׁה הַגִּבֹּרִים:
וגם בספר דברי הימים א פרק יא כתוב פעם נוספת:
(כג) וְהוּא הִכָּה אֶת הָאִישׁ הַמִּצְרִי אִישׁ מִדָּה חָמֵשׁ בָּאַמָּה וּבְיַד הַמִּצְרִי חֲנִית כִּמְנוֹר אֹרְגִים וַיֵּרֶד אֵלָיו בַּשָּׁבֶט וַיִּגְזֹל אֶת הַחֲנִית מִיַּד הַמִּצְרִי וַיַּהַרְגֵהוּ בַּחֲנִיתוֹ:
(כד) אֵלֶּה עָשָׂה בְּנָיָהוּ בֶּן יְהוֹיָדָע וְלוֹ שֵׁם בִּשְׁלוֹשָׁה הַגִּבֹּרִים:

מה שאני רוצה להגיד לכם הוא כי בשם יהוה אלהי ישראל מותר לעשות הכל כי לשמוע בקול אלהים זה להקים את כל דברי התורה גם יחד
הלא בתורה במפורש בספר במדבר פרק לה פסוק 30 כתוב:
(ל) כָּל מַכֵּה נֶפֶשׁ לְפִי עֵדִים יִרְצַח אֶת הָרֹצֵחַ וְעֵד אֶחָד לֹא יַעֲנֶה בְנֶפֶשׁ לָמוּת
כי את הרוצח יש לרצוח
ויש לגנוב מהגנב
ןיש לשקר לדבר השקר
ואם צורר יהודים ישאלך האם באמת יהודי אתה?
אז אל תאמר כן באמת יהודי אנכי ואל תענה כי תעשה כאשר אסתר לא הגידה בית מולדתה בימים אשר המן הרשע היה גדל בממלכת אחשורוש

עליכם להבין בני-ישראל כי גם בחכמת המחשבה [מתימתיקה] מינוס מינוס זה פלוס
על כן יהוה אלהים יתן רוח רעה לרעים
ויעוור את אשר לא יראים ולא שמוהו לנגדם
כִּי קָרוֹב יוֹם יְהֹוָה עַל כָּל הַגּוֹיִם כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתָ יֵעָשֶׂה לָּךְ גְּמֻלְךָ יָשׁוּב בְּרֹאשֶׁךָ
ועל כן יהוה אלהים יתן רוח צדקה לצדיקים
כי איש איש כברכתו
מִפְּרִי פִי אִישׁ יִשְׂבַּע טוֹב וּגְמוּל יְדֵי אָדָם יָשִׁוב {יָשִׁיב} לוֹ
כי כל איש כגמול ידו ישיב לו כי זה משפט יהוה הצדיק

מורה לתורה משה דין עבד יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
http://moreletora.com/



תגובות