תגובה ל: מוטיב הרועה במנהיגות ישראל ובהנהגת ה
מאת: שלומית (bamba1 @ zahav.net.il)
אל:
תגובה ל: מוטיב הרועה במנהיגות ישראל ובהנהגת ה שנכתבה ב09:25:01 01.03.2005
אני חושבת שהפירוש שניתן לשבטך ומשענתך המה ינחמוני עושה עוול עם המשפט היפה הזה וכוונתו האמיתית הייתה שכששה הולך לאיבוד ומחפש את דרכו חזרה לעדר ופתאום הוא מרגיש את מקל הרועה על אף שאולי כאב הרי שהוא שמח שמצאוהו, שהראו לו את הדרך חזרה ולכן שבטך ומשענתך המה ינחמוני.
בנוסף היה חסר לי בכל הפרשנות את האספקט של חמלה, הכל פורש באופן מאוד טכני וקר אבל אני חושבת שהללו נבחרו כמנהיגים משום החמלה לזולת , הרחמנות לבני האנוש , גם האופן שבו דוד מבצע את סדר ליחוך העשב זה מתוך דאגה אמיתית לו ולא מתוך שיקול מתמטי כפי שזה מתבקש מהכתוב.
תגובות