ואמנם...כל פירוש (מהשלושה) מחסיר את העיקר..."תָּפֶק רָצוֹן מֵיְהוָה"...

מאת: רמי ניר

אל:

נכתב ב: 05:42:42  23.04.2007, כתוספת/תגובה ל: בטח אל ה בכל לבך, ואל בינתך אל תשען - כמה פירושים

1)...רק כאשר מתקיים התנאי:

"וּמְצָא-חֵן וְשֵׂכֶל-טוֹב--בְּעֵינֵי אֱלֹהִים וְאָדָם"...

2)...אז תוכל להבין את האמת:

"בְּטַח אֶל-יְהוָה בְּכָל-לִבֶּךָ"
"וְאֶל-בִּינָתְךָ אַל-תִּשָּׁעֵן"...

3)...וזאת האמת בשלמותה (רוח וחומר):

"בְּכָל-דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ"
"וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ"...

4)...כי אתה כבר לא לבד...הלא כבר "מָצָאתָ חֵן וְשֵׂכֶל-טוֹב--בְּעֵינֵי אֱלֹהִים"..."וְאָדָם"...

"אַל-תְּהִי חָכָם בְּעֵינֶיךָ"
"יְרָא אֶת-יְהוָה וְסוּר מֵרָע"...
(משלי ג' 7-4)


***

כלומר...כאן באה התזכורת...כי "חָכָם בְּעֵינָיו"...הוא טיפש...

ואתה בוודאי מספיק..."חָכָם" להבין את מצבך אחרי שכבר "מָצָאתָ חֵן וְשֵׂכֶל-טוֹב--בְּעֵינֵי אֱלֹהִים"...

מעתה ואילך...כל מה שעליך לזכור...בהתמדה..."יְרָא אֶת-יְהוָה וְסוּר מֵרָע"...

ותשמע..."כִּי-יְהוָה יִתֵּן חָכְמָה מִפִּיו דַּעַת וּתְבוּנָה"...(משלי ב' 6)

***

ובכל מקרה..."תָּפֶק רָצוֹן מֵיְהוָה"...



תגובות