מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 22:13:09 29.04.2007, כתוספת/תגובה ל: אסרו חג
יש צורך להבין את משמעות הכוונה..."אִסְרוּ-חַג"...
הקטע השלם...כמובן הוא...מספק תשובה...
***
א)...(ע"ס פסוק 13)...מתי נשאלת השאלה...כאשר...
"דַּחֹה דְחִיתַנִי לִנְפֹּל"
"וַיהוָה עֲזָרָנִי"...
ב)...(ע"ס פסוקים 16-14)...יש לי "מענה אלהים"...הוא בעזרי...וכולי "שמחה"...
"עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ"
"וַיְהִי-לִי לִישׁוּעָה"
"קוֹל רִנָּה וִישׁוּעָה"
"בְּאָהֳלֵי צַדִּיקִים"
"יְמִין יְהוָה עֹשָׂה חָיִל"
"יְמִין יְהוָה רוֹמֵמָה"
"יְמִין יְהוָה עֹשָׂה חָיִל"...
ג)...(ע"ס פסוק 17)...מצבי ברור...עפ"י הכוונה האלהית...
"לֹא-אָמוּת כִּי-אֶחְיֶה"
"וַאֲסַפֵּר מַעֲשֵׂי יָהּ"...
ד)...(ע"ס פסוק 18)...אני חושף "חסד ואמת"...
"יַסֹּר יִסְּרַנִּי יָּהּ"
"וְלַמָּוֶת לֹא נְתָנָנִי"...
ה)...(ע"ס פסוקים 20-19)...הדרך פתוחה "לשוב עד אלהים"...עוד "צַדִּיקִים" יכולים להצטרף...
"פִּתְחוּ-לִי שַׁעֲרֵי-צֶדֶק"
"אָבֹא-בָם אוֹדֶה יָהּ"
"זֶה-הַשַּׁעַר לַיהוָה"
"צַדִּיקִים יָבֹאוּ בוֹ"...
ו)...(ע"ס פסוקים 23-21)...אלהים נתן לי "אות"...עברתי מבחן של "אֶבֶן"...
"אוֹדְךָ כִּי עֲנִיתָנִי"
"וַתְּהִי-לִי לִישׁוּעָה"
"אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים"
"הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה"
"מֵאֵת יְהוָה הָיְתָה זֹּאת"
"הִיא נִפְלָאת בְּעֵינֵינוּ"...
ז)...(ע"ס פסוקים 27-24)...אציין יום זה להיות "חג"..."במועדי מעגל"..."מסתיים"..."אִסְרוּ-חַג"...
"זֶה-הַיּוֹם עָשָׂה יְהוָה"
"נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ"
"אָנָּא יְהוָה הוֹשִׁיעָה נָּא"
"אָנָּא יְהוָה הַצְלִיחָה נָּא"
"בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם יְהוָה"
"בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית יְהוָה"
"אֵל יְהוָה--וַיָּאֶר-לָנוּ"
"אִסְרוּ-חַג בַּעֲבֹתִים"
"עַד קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ"...
ואמנם..."בַּעֲבֹתִים"...כי "חג" זה יהיה נצחי...ויתגשם "קשר" בין "ישועה" ובין "קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ"...
ח)...(ע"ס פסוקים 29-28)...מילות "הודיה"...לסיום...
"אֵלִי אַתָּה וְאוֹדֶךָּ"
"אֱלֹהַי אֲרוֹמְמֶךָּ"
"הוֹדוּ לַיהוָה כִּי-טוֹב"
"כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ"...
(תהלים קיח 29-13)