מאת: רמי ניר
אל:
נכתב ב: 11:08:05 07.04.2007, כתוספת/תגובה ל: פרק לח ביחזקאל על: אחרית הימים, גאולה, משיח
מר זינדני הנכבד...עם כל ההערכה לעבודתך ולהתמסרותך...קשה לקבל את פרשנותך:
(ציטוט)...
ב. בֶּן אָדָם, שִׂים פָּנֶיךָ אֶל גּוֹג אֶרֶץ הַמָּגוֹג פנה בדברי נבואה אל נשיא רוסיה, נבואה לאחרית הימים נְשִׂיא, רֹאשׁ מֶשֶׁךְ וְתֻבָל ראש, משך, ותבל, כל אלה מצאצאי יפת בן נח. ונשיא רוסיה משתייך אליהם וְהִנָּבֵא, עָלָיו אמור עליו דברי נבואה אלו.
ה. פָּרַס כּוּשׁ וּפוּט, אִתָּם ואליהם יצרפו עמים אלה, שמפאת חשיבותם הזכיר את שמם כֻּלָּם, מָגֵן וְכוֹבָע מגן וכובע כלי הגנה הם. מלמד שישתמש בעמים אלה, כתוספת הגנה על צבאו.
ו. גֹּמֶר, וְכָל אֲגַפֶּיהָ בֵּית תּוֹגַרְמָה, יַרְכְּתֵי צָפוֹן וְאֶת כָּל אֲגַפָּיו כל אלה, עמים, הנמצאים בשכנות לרוסיה עַמִּים רַבִּים, אִתָּךְ כל שונאי ישראל מסביב, שמאז ומתמיד היו עם רוסיה, ובנוסף להם, יצטרפו עמים רבים, שה' יחשוף את פרצופם האנטישמי.
...כידוע- התרחשה המהפכה הקומוניסטית ב-1917 למניינם. ותחילת אחרית הימים אף היא ב-1917 על פי דניאל...
(סוף ציטוט)...
***
ואלה ההשגות על פרשנותך...
1) אינך מזהה את "גּוֹג"...בהסתמך על תיעוד כדלקמן:
"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה"
"כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר"
"וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ"
"כִּי-מָחֹה אֶמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם"
"וַיִּבֶן מֹשֶׁה מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ יְהוָה נִסִּי"
"וַיֹּאמֶר"
"כִּי-יָד עַל-כֵּס יָהּ"
"מִלְחָמָה לַיהוָה בַּעֲמָלֵק--מִדֹּר דֹּר"...
(שמות יז' 16-14)
התיעוד הנ"ל מחייב כי "גּוֹג" הוא בוודאות "זרע עמלק"...ונשיא רוסיה ככל הנראה אינו עמלקי...
2) "אֶרֶץ הַמָּגוֹג"...מתאימה לזרע עמלק...כי אינה מוגדרת כמדינה מובהקת...
לפי-כך, נכון לפרש כי "אֶרֶץ הַמָּגוֹג"...היא "ארץ מיסתורית" בה עמלק מוצא (כמשפחות המתחבאות בין העמים) מסתור מפני אלהים...
"מֶשֶׁךְ וְתֻבָל"...אמנם מצאצאי יפת ואכן רוסיה משתייכת אליהם...
אולם, "נְשִׂיא רֹאשׁ"...ככל הנראה...אינו "גּוֹג"...אלא שותף של "גּוֹג"...
3) "יַרְכְּתֵי צָפוֹן"...מתחייב להיות מדרום לאגן הצפוני של אסיה הכולל את רוסיה...
לפי-כך, "יַרְכְּתֵי צָפוֹן"...מתאים גאוגרפית אל "פָּרַס"...ושכנותיה...
4) שנת 1917 אינה מתחברת אל "טווחי הזמן" המתועדים בחזונות דניאל...