תגובה על: הגויים יפרנסו אתכם

מאת: daian

אל: daian1 @ 013.net

נכתב ב: 07:58:15  13.02.2007, כתוספת/תגובה ל: הגויים יפרנסו אתכם

הנה אראל אענה לך מבלי שכר אף כי גם אתה מבזה אותי ומשלח את לשונך כנחש כי כתבת כך:
הנביא קורא לבני ישראל לבוא אליו כדי לשמוע את דברי תורתו ונבואתו, שניתנים חינם אין-כסף; הוא מזהיר אותם שיתרחקו מנביאי השקר, ההופכים את הנבואה למקצוע, ודורשים תמורה כספית בעד נבואתם (כמו שנאמר, למשל, ב מיכה ג5: " כה אמר ה' על הנביאים המתעים את עמי, הנשכים בשניהם וקראו שלום, ואשר לא יתן על פיהם וקדשו עליו מלחמה "; ע' גם אמת קנה ואל תמכור).
לפי זה, יש שתי דרכים להבין את המשך הנבואה - המדבר על "חסדי דוד" ו"גוי לא תדע תקרא":
זהו תוכנה של הנבואה שהנביא "מוכר" בחינם: הנביא קורא לבני ישראל לשמוע את דבריו בחינם, והדברים שהוא משמיע הם, נבואה על כך שבעתיד הגויים יכבדו אותנו כפי שכיבדו את דוד.
הנביא מלמד את בני ישראל, שגם הם צריכים ללמד תורה בחינם (כפי שהוא עושה), כדי שכל הגויים יבואו אליהם לשמוע את דברי תורתם, ויכבדו אותם כפי שכיבדו את דוד.

מורה לתורה משה דין משיב:
בספר שמואל א פרק ט כתוב:
(ו) וַיֹּאמֶר לוֹ הִנֵּה נָא אִישׁ אֱלֹהִים בָּעִיר הַזֹּאת וְהָאִישׁ נִכְבָּד כֹּל אֲשֶׁר יְדַבֵּר בּוֹא יָבוֹא עַתָּה נֵלְכָה שָּׁם אוּלַי יַגִּיד לָנוּ אֶת דַּרְכֵּנוּ אֲשֶׁר הָלַכְנוּ עָלֶיהָ:
(ז) וַיֹּאמֶר שָׁאוּל לְנַעֲרוֹ וְהִנֵּה נֵלֵךְ וּמַה נָּבִיא לָאִישׁ כִּי הַלֶּחֶם אָזַל מִכֵּלֵינוּ וּתְשׁוּרָה אֵין לְהָבִיא לְאִישׁ הָאֱלֹהִים מָה אִתָּנוּ:
(ח) וַיֹּסֶף הַנַּעַר לַעֲנוֹת אֶת שָׁאוּל וַיֹּאמֶר הִנֵּה נִמְצָא בְיָדִי רֶבַע שֶׁקֶל כָּסֶף וְנָתַתִּי לְאִישׁ הָאֱלֹהִים וְהִגִּיד לָנוּ אֶת דַּרְכֵּנוּ:

וְעַתָּה נְאֻם יְהֹוָה חָלִילָה לִּי כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד וּבֹזַי יֵקָלּוּ:
ואתם כולכם בני בליעל המבזים את דברי האלהים ועבדיו כי חפצתם שאגיד לכם את דרככם חינם מבלי לכבד את עבד יהוה על כן גם רוח הקודש לא תהיה בכם כי אינכם רוצים להחיות את עבד יהוה בקרבכם אשר מורה אתכם תורת אמת מיראתו את האלהים
מורה לתורה משה דין עבד יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
http://moreletora.com/

באשר לשאלתך אראל אשר כתבת כך:
מה משמעות הקריאה "לכו למים... לכו שברו ואכלו..."? ומה הקשר בין זה לבין חסדי דוד? ומה הקשר בין אלה לבין הגויים שירוצו אלינו?

אולם, אם כל המאכלים והמשקאות שנזכרו כאן הם רק משל, לא ברור מדוע יש צורך להזכיר כל-כך הרבה סוגים - מים, לחם, חלב ויין (אברבנאל ומלבי"ם הסבירו, שחלקים שונים בתורה נמשלו למים, ללחם, לחלב וליין - ע' בדבריהם; אולם, עדיין לא ברור מדוע יש צורך בכל הפירוט הזה כאן)

מורה לתורה משה דין משיב:
כל הרבנים שאתה מאמין בהם ומבקש תרומות לקנות את ספריהם מוצא פיהם לא יודעים זאת
אך הנה מורה לתורה משה דין אשר דעת קדושים בו יגיד לך בצורות אשר לא ידעתם וכי רק עבד יהוה יודע כי הנביא ישעיהו בן אמוץ אמר לכל היהודים החיים שאוכלים לחם ושותים מים "קחו בלא מחיר יין וחלב" כי אלה חסדי דוד הנאמנים מבית יהודה אשר ברך יעקב אבינו בשם אלהי ישראל את יהודה בספר הישר פרק מט ככתוב:
(יא) אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה וְלַשּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סוּתֹה:
(יב) חַכְלִילִי עֵינַיִם מִיָּיִן וּלְבֶן שִׁנַּיִם מֵחָלָב:
וכי ישעיהו הנביא חזה את דברו זה ליושבי יהודה וירושלים כי ידע את נבואת אלהי ישראל
ספר ישעיה פרק א
(א) חֲזוֹן יְשַׁעְיָהוּ בֶן אָמוֹץ אֲשֶׁר חָזָה עַל יְהוּדָה וִירוּשָׁלָם בִּימֵי עֻזִּיָּהוּ יוֹתָם אָחָז יְחִזְקִיָּהוּ מַלְכֵי יְהוּדָה

מורה לתורה משה דין עבד יהוה מזרע אהרן הכהן הלוי
http://moreletora.com/

תגובות