מעשה עץ הדעת ומחירו יוסיף דעת יוסיף מכאוב עד תמלא הארץ לדעת את כבוד יהוה כמים יכסו על ים
מאת: מורה לתורה משה דין
אל: DAIAN1 @ 013.NET
נכתב ב: 14:41:32 18.09.2011, כתוספת/תגובה ל: קהלת א
מה קרה בראשית
האלהים ובניו אשר רוח אחד להם ["בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך" לשם השוואה בלבד למען תבינו כי עץ הזית אחד הוא]חשבו ודברו יחדיו לעשות אדם ככתוב "בצלמנו כדמותנו" וכי לאדם זה תהיה בו רוח אלהים כאשר כתוב בספר ישעיהו פרק יא אך מלבד תכונה אחת והיא דעת אלהים אשר היתה כידוע בתוך עץ הדעת וכי כל רעיון מחשבה זאת של בני האלהים הוא למען ימצא האדם חן בעיני אלהים כי "לא ליודעים חן" לאמור כי כאשר עושים דברים בחן ומבלי דעת אז הדברים יוצאים בספונטניות ללא היסוס וללא התלבטות ללא עיכוב וללא עכבות וללא בושה ועל כן הם מצליחים ולכן בספר בראשית בסוף פרק ב פסוק 25 כתוב:"וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִּים הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ וְלֹא יִתְבּשָׁשׁוּ" זאת אומרת ללא עכבות וכך בספר שמות פרק לב בפסוק הראשון כתוב:"וַיַּרְא הָעָם כִּי בשֵׁשׁ משֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר"
וכשהאדם בצלם אלהים ובדמותו אך טבעי הוא לייצרו שתהיה לו משיכה לדעת אלהים והאלהים כמובן יודע זאת ולכן בסוף באחרית הימים גם תהיה סליחת אלהים.
אך הדבר והמסר החשוב ביותר שהאלהים ביקש להנחיל לבניו הוא לשמוע בקול אלהים גם אם זה בניגוד לכל עולמם יצרם ורחשי לבם וּבְאַחַת יִבְעֲרוּ וְיִכְסָלוּ מוּסַר הֲבָלִים עֵץ הוּא לכן צוה את האדם לבלתי אכל מעץ הדעת ובמה תחשב לאדם אמונתו ויראתו היא חכמתו ובינתו הלא מבלי לדעת מוסר עץ כי אם רק את יהוה לבדו כאשר כל מלאכיו הקדושים שומעים בקולו מצותו כאשר שמע אברהם אבינו בהר המוריה וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֶל נְעָרָיו שְׁבוּ לָכֶם פֹּה עִם הַחֲמוֹר וַאֲנִי וְהַנַּעַר נֵלְכָה עַד כֹּה וְנִשְׁתַּחֲוֶה וְנָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם וישמע לעשות את דבר אלהים מבלי להבין כאשר בקול בעליו ישמע גם החמור כי ידע את אבוס בעליו אך האדם כבן אלהים חטא לאלהים ועל כן על האדם ללמוד ולהתחנך 7000 שנים עד שידע את דרך האל [וגם ישלם על פשעיו] כי מאחר והוא אכל מעץ הדעת אז התהליך חייב להיות מלא עד תום לאמור כי עד "שתמלא הארץ דעה את יהוה כמים לים מכסים"
ובספר בראשית פרק ג פסוקים 4-5 כתוב:וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל הָאִשָּׁה לֹא מוֹת תְּמֻתוּן: כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע" הנחש אכן אמר אמת בזאת שהאדם יפקחו עיניו וידע טוב ורע אך הוא שיקר בכך שאמר "לא מות תמותון" וזה הוא השקר הגדול ביותר שאומרים לך את חצי האמת.
וגם התהליך להוסיף דעת אלהים הוא תהליך כואב ככתוב בספר קהלת פרק א פסוק 18 : כִּי בְּרֹב חָכְמָה רָב כָּעַס וְיוֹסִיף דַּעַת יוֹסִיף מַכְאוֹב" וכי תהליך זה לא יעצר עד שתמלא הארץ דעה את יהוה לאמור כי כל הכאבים והרעה לא יחדלו מהעולם עד לבואו של משיח אלהים באחרית הימים בסוף מסלול החיים כי לא יצדק לפני אלהים כל חי וכאשר יראה יהוה אלהים כי צדיקים אנחנו אז לא יוסיף לנו מכאובים ולא יוסיף לנו דעת וכך כתוב בספר בראשית פרק לח פסוק 26:"וַיַּכֵּר יְהוּדָה וַיֹּאמֶר צָדְקָה מִמֶּנִּי כִּי עַל כֵּן לֹא נְתַתִּיהָ לְשֵׁלָה בְנִי וְלֹא יָסַף עוֹד לְדַעְתָּהּ" ובכן יהודה אשר הבין את דרך האל לא הוסיף לדעתה כי תמר צדקה בעיניו ומאחר והיא מלאה דעת אין להוסיף לדעתה עוד ואין להכאיבה
תגובות