קוד: שבת אחד בצהריים - פרק ה האחרון בתנ"ך
סוג: בסיס
מאת: אלברט שבות
אל: ashabot @ walla.com
- - -
פרק חמישי ואחרון:
ברשותך כבוד הרב, אחתום את מכתבי בעוד אמת שיש לזככה מכל רבב, למען הסרת הספק מכל לב במסגרת המצווה הנשגבת של ביעור ספק.
קולך החזק והברור כבוד הרב, חייב להישמע בפרשת אריה דרעי.
אם זכאי הוא, או אז משמעות הדבר כי נפש יהודי ואב משפחה נזרק מאחורי סורג ובריח על לא עוול בכפו. קול זעקה צריך להשמיע ומחובתך להשמיע בכל חוצות ירושלים ובכל רחבי הארץ, כי העיניים נשואות אליך. ואם הדבר יוביל למרד ולהתקוממות ברחבי המדינה- שיוביל כי זה בעינו רצונו של הקב"ה. עלינו לומר את האמת מבלי לחשוש לשאריות ולעקבות שתותיר כי יש מי שדואג לזאת, אסור לנו לפקפק בזאת וחובה עלינו להראות את זאת; חובה עלינו לא להשאיר ספק בנידון.
ואם הוא אשם, ואני מדבר על העניין האישי לא הציבורי, דהיינו אם בתיק האישי מעד ואשם, או גם אז קול ברור וצלול צריך להישמע, מבלי להשאיר מקום לקטן שבספקות. חילול השם אם לא תעשה כך כבוד הרב, וקידוש השם אם תבטח בו ותאמר את האמת בגלוי. קידוש השם הוא לבודד את האמת מכל ספק ולפרוש אותה כהיא זו לפניו ולפני העדה, כאשר העדה בוחנת מקרוב את האקט שלך ועומדת על המצווה הנשגבת של ביעור הספק.
אינך עורך דין או משפטן ולא למדת מעודך את המשפט הפלילי ואינך בקיא בנבכיו, אך זו עבודתך וזה תפקידך כבוד הרב, להבין ולהכריע בדבר, כי העיניים נשואות אליך. ואם למען זאת צריך לעיין ולנבור באלפי עמודי פרוטוקול ראיות והוכחות, אזי זו התורה בכבודה ובעצמה.
חילול השם הוא להשאיר את המצג על המסך הנוכחי, כאשר יש לינוק מחכמי הפוליטיקה את ההסברים לרזי ההכרזות היוצאות מפיך בנוגע לפרשה, כאשר תמיכתך בדרעי עולה ויורדת כנתון תלוי ומשתנה, לפי המצבת של אנשי דרעי בש"ס ולחילופין של תומכי ישי בש"ס, או לפי המעמד הפוליטי של ש"ס בקואליציה ולחילופין באופוזיציה, בכנסת או בסקרי דעת הקהל אצל מינה צמח. אנא כבוד הרב סלח לי על הערה זו: מצב מעין זה רחוק מקידוש השם ברבים.
אתה פוסק כבוד הרב, ובפרשה זו נדרשת פסיקתך הנחרצת, כי הנושא קשור באיש בעל עמדה שהיה יו"ר ש"ס, המפלגה אותה הקמת ומרצונך הטוב לקחת את האחריות להנהגתה; אחריות המוטלת עליך כבוד הרב כלפי שמים וארץ.
אנא כתוב פסיקה מנומקת וגלויה המבוססת על אסמכתאות וראיות משפטיות, חותכות וחד משמעיות וצא בפסיקתך לעולם. הכרעה רחבה שנימוקה עימה ביכולתה להסיר אלפי ספיקות ועלוקות, מלב רבבות יהודים, באשר הם יהודים.
תורתנו הקדושה עזרה לנו עד לאין ערוך כאשר פטרה אותנו משיקול הדעת באמירת האמת, כי בזאת הורידה מעל כתפינו את מלוא האחריות לאמירת האמת; אחריות שעשויה להיות כבדה מנשוא.
תורתנו הקדושה פנתה אלינו מעל חמשת חומשיה בפנייה ישירה ובאופן ברור ומפורש שאינו משתמע לשתי פנים: תאמר את האמת ואל תחשוש. תאמר אותה במלואה, אל תהסס באמירתה ואל תגמגם.
אל תחשוש כי מה יהיה בעקבותיה... אלוהינו הוא המתכנן של מחר והאחראי על המחר, וכטוב בעיניו יעשה.
התואיל בטובך לברכני כבוד הרב, שמי אברהם בן שרה.
על החתום,
אלברט שבות