עניין של הכללה

מאת: אראל

אל:

נכתב ב: 12:07:04  19.04.2007, כתוספת/תגובה ל: תגובה על: החמצה = תסיסה?

מחבר המאמר טוען שהתהליכים המתרחשים בדגן (לחם ובירה) וביין הם שונים, אתה טוען שזה אותו תהליך, ואני לא מבין מספיק בכימיה כדי להכריע.

לדעתי האישית, גם אם מבחינה כימית זה אותו תהליך, עדיין לא בטוח שזו ההגדרה של החמצה. צריך לזכור שאיסור חמץ הוא לא איסור שנובע ממניעים כימיים או רפואיים, אלא איסור שכל מטרתו להזכיר שבצקם של אבותינו לא הספיק להחמיץ, מרוב המהירות של הגאולה ממצרים. לכן, לכאורה היה מספיק שלא לאכול לחם שהחמיץ - גם זו יכולה להיות תזכורת מספיקה.

אפשרות שניה היא להרחיב ולהכליל את התזכורת, ולא לאכול או לשתות שום מאכל או משקה שעשוי מדגנים שבאו במים לזמן ארוך - כולל מוצרי מאפה או בירה.

ואפשרות שלישית היא להרחיב ולהכליל את התזכורת עוד יותר, ולא לאכול או לשתות שום מאכל או משקה שעבר תהליך כימי כלשהו שקורה גם בלחם - כולל גם יין שתסס.

מן התורה קשה להכריע איזו משלוש הרמות של הכללה היא הנכונה.



תגובות