תגובה ל: תגובה ל: 430 שנכתבה ב20:38:06 19.03.2005
"
ה' הבטיח 400 שנה ולא 430 האם אינו יכול לקים הבטחתו?
" - ההבטחה היא "
ועבדום ועינו אותם 400 שנה
". בני ישראל היו במצרים 430 שנה, אך לא כל הזמן הם היו עבדים ומעונים. קרא שוב על
"הבטחות שאינן מתגשמות" בגלל קוצר דעתו של הקורא .
"
ולמה חזל קבעו 210 שנים (כמנין רדו) מבחינה מספרית אפשר להוכיח כך. יוכבד נולדה בין החומות וילדה את משה בגיל 130, ועוד 80 שנות משה הרי לנו חשבון יפה של 230
" - מספרים אלה לא כתובים בתורה, הם משקפים את דעתו של פרשן אחד - ר' יוסי, מחבר "סדר עולם". אפשר לחלוק.
"
אבל מה כל הבלבול של השנים? לא יכול להיות שהכל נכון, אבל יכול להיות שהכל לא נכון
" - יש דעות שונות בין ההסטוריונים בכל התחומים. גם בהסטוריה המצרית, שאתה כל כך מהלל, יש הבדלים של כ-600 שנים בין ההסטוריונים בתיארוכם של מאורעות מרכזיים, וכך גם בהסטוריה הפרסית והיוונית. האם משום כך נאמר שכל האירועים בהסטוריה של עמים אלה לא היו ולא נבראו? מובן שלא.
גם בפרשנות התורה יש מחלוקת בין הפרשנים ופרשנים שונים מגיעים למספרים שונים, אך להסיק מכאן ש"הכל לא נכון" זו, במילים שלך, "סברת כרס".
"
המצרים אינם יודעים על כך
" - המצרים לא אהבו להודות בתבוסות.
"
"דור רביעי" למה מלוי ולא מיוכבד? פשוטו דור רביעי מרגע ההבטחה. ועין שוב בראב"ע
" - לא הבאת ראיה שזהו פשוטו. ראב"ע כתב אחרת: "
ודור רביעי אחר היות זרעו גר, והטעם על מצרים, וכן כתוב
" - כלומר ארבעה דורות מהירידה למצרים.
כי גר היית בארצו
. וכן היה קהת גר, ועמרם, ומשה גם אהרן, ובניהם שבו אל ארץ כנען
כמובן, לא חייבים לקבל את דברי ראב"ע, אפשר לפרש אחרת. אבל להסתמך על ראב"ע מבלי שטרחת בכלל לקרוא את דבריו - זה מראה שאינך אמין ואין טעם להתייחס ברצינות לדבריך.
"
כמה נשרים היו צריכים לאסוף 3 מליון כנ"ל?
" - סליחה, שכחתי שאינך דובר לשון הקודש. בלשון הקודש "
על כנפי נשרים
" הוא ביטוי שמשמעו "במהירות על אנושית, כמהירותו מעופם של הנשרים" (ולפני שתצטט שוב את ראב"ע מתחילת דניאל, קרא שוב על "
ומלתם את ערלת לבבכם ").
כמובן, כמו שכתבת, אי אפשר לעשות זאת בדרך הטבע, אלא רק בהתערבות אלהית, ולכן נאמר "
ואשא אתכם על כנפי נשרים
" ולא "ותצאו על כנפי נשרים".