תגובה ל: עדיף לקרוא לפני שכותבים

מאת: ארנון

אל: naharon @ hotmail.com

תגובה ל: עדיף לקרוא לפני שכותבים שנכתבה ב22:07:53  19.03.2005


לפני הכל, מדוע תיקונים בטקסט אינם משתנים לאחר שאני לוחץ על "ערוך מסמך זה" וכל השגיאות נשארות ללא תיקון? ולענינינו: (על הבטחות שאינן מתגשמות משום קוצר דעתו של הקורא, מוטב שתקרא התגובה במקום ותראה רוחב דעתו של המגיב)
בפר' בא כתוב "ומושב בנ"י אשר ישבו במצרים 430 שנה" ואם תטען שהשיעבוד נמשך רק 400 שנה והם היו שם 30 שנה בלי שיעבוד. אז תפתח את ספר בראשית ותראה כי מאז שיעקב ירד מצרימה בשבעים נפש עד "שקם מלך חדש" והתחיל השעבוד עברו הרבה יותר מ-30 שנה ובילבול המספרים בתוספת דעת חז"ל אינו פותר כלום. והשואה לתיארוך ארועים ע"י אחרים נראית לי, לדידך, לוקה בחסר. הרי מדובר כאן בספר שניתן ע"י רבש"ע בכבודו ובעצמו, יכול להיות בו אי דיוקים של היסטוריונים בשר ודם? תמהני. אלא אם כן תסכים עמי כי הספר הוא יצירה אנושית נפלאה שהוכרה ע"י כל העולם. ואז אין לי בעיה עם סתירות בספר שחובר במשך מאות בשנים ע"י אנשים מוכשרים.
התירוץ המקובל שאצל המצרים זה לא מופיע משום שהם התבישו בזה, מהוה תירוץ ידוע טוב לילדים עד גיל 10. הרי לא מדובר כאן ב-2 עבדים שברחו, אלא ב-3 מליון איש ואיש עולל ויונק בחור וזקן. שעל זה נאמר "חיל אחז יושבי פלשת" "שמעו עמים ירגזון" "אז נבהלו אלופי אדות אלי מואב יאחזמו רעד נמוגו כל יושבי כנען" אם כן זה ארוע שהדהד בכל האיזור הקרוב. האם מצאת כתובים אצל מואב עמון או אדום שסיפרו על רעידת האדמה שהיתה כאן כשיצאו צבאות ה' ממצרים? מילא המצרים התבישו, אבל אחרים?
מסכים איתך שלא חיבים לקבל דברי חז"ל והראב"ע, הרי הוא מנסה רק למצוא הסבר למה כתוב "ודור רביעי" אותו לא מענית השאלה הרי היו 7 דורות. כשה' מדבר עם אברהם ואומר לו על 4 דורות, אברהם לא ידע על אברהם בן עזרא. אך בפועל, תרצה או לא, היו 7 דורות מרגע ההבטחה. אני סומך עליך שהבאת את הראב"ע ככתבו.
כמי שלא מבין בלשון הקודש, הרשה לי לפרש לך כי "על כנפי נשרים" הוא בטוי מליצי יפה מאד לתאור הנשר המגן על גוזליו, אבל זה לא עוזר לאסוף 3 מליון עבדים חלכאים תוך חצי לילה מארץ ענקית כמו גושן אל מגרש המסדרים של משה. אלא אם כן לכל ברנש/ה הוצמד מלאך שהביא אותו בטיסה אל משה.
"ומלתם את עורלת לבבכם" הוא גם כן בטוי מליצי יפה. אך אם אתה רוצה לבצע פשוטו הרשות בידך.

תגובות