קוד: כיסוי פשע - אהבה בתנ"ך
סוג: כלל_ספר
מאת: אראל
אל:
שני פסוקים בספר משלי יוצרים משוואה דו-כיוונית בין הבלגה לבין אהבה:
מכסה פשע, מבקש אהבה; ושונה בדבר, מפריד אלוף": אדם
שמכסהאת
הפשעשרעהו פשע כנגדו, ואינו מזכיר לו אותו בקנטרנות,
מבקש אהבה- גורם לכך שרעהו יאהב אותו ושהאהבה ביניהם תתמיד לאורך זמן. אבל אדם
ששונה בדבר, מדבר בלי הפסקה על דבר רע שרעהו עשה לו,
יפרידאת
רעהוממנו, כי אף אחד לא יכול לסבול שמזכירים לו שוב ושוב את מעשיו הרעים. פסוק זה מדבר על כיוון אחד במשוואה: כיסוי פשע גורם לאהבה, או בכתיב מתימטי: הבלגה => אהבה. (פירוט)
שנאה תעורר מדנים; ועל כל פשעים תכסה אהבה: כשיש שנאה בין אנשים, כל אחד מהם ינסה לעורר מריבות וויכוחים עם השני, גם אם הוא לא עשה לו כל רע. אבל כשיש אהבה בין אנשים, כל אחד מהם ינסה לכסות ולהתעלם מהפשעים שהשני פשע כנגדו, כדי שלא יבואו למריבה. פסוק זה מדבר על הכיוון השני במשוואה: אהבה גורמת לכיסוי פשע, או בכתיב מתימטי: אהבה => הבלגה. (פירוט)
שני הפסוקים הקודמים התייחסו לאדם שמכסה את פשעי חברו ומתעלם מהם; כמובן, אין בכך שום היתר לאדם לכסות על פשעי עצמו, כמו שנאמר:
מכסה פשעיו - לא יצליח; ומודה ועוזב - ירוחם(פירוט)