בית יעקב! לכו ונלכה באור ה'!

קוד: ביאור:ישעיהו ב5 בתנ"ך

סוג: דיון1

מאת: אראל

אל:

ישעיהו ב5: "בֵּית יַעֲקֹב! לְכוּ וְנֵלְכָה בְּאוֹר ה'!"

יש להבין קריאה זו בהמשך לנבואת אחרית הימים שנזכרה בפסוקים הקודמים, ישעיהו ב2-3. ישנן הקבלות רבות ביניהן:

פסוקים 2-3 פסוק 5
וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם וְנֵלְכָה בְּאוֹר ה'  (נהרה = אור)
וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ:
לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה',
לְכוּ וְנֵלְכָה בְּאוֹר ה'
אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, בֵּית יַעֲקֹב
וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו, וְנֵלְכָה בְּאוֹר ה'

הגויים יצטרכו לעלות אל הר ה', אבל אתם כבר נמצאים סמוכים להר ה', אתם רק צריכים ללכת באורו;

הגויים יבואו אל בית אלהי יעקב, בית של אלהי עם אחר, אבל אתם כבר בית יעקב, ובית המקדש הוא הבית של אלהיכם;

הגויים ירצו, שה' ילמד אותם איך ללכת באורחותיו - כמו עיוורים המבקשים מאדם רואה שיוליך אותם בדרך; אולם אתם פיקחים, עיניכם כבר ראו את אור ה', וכל מה שנשאר לכם לעשות הוא ללכת באורו.

מתוך ההקבלה, עולה טענה של "קל וחומר": "אם כן, אתם לכו מעתה באור ה', ולמדו קל וחומר ממה שיעשו העמים לעתיד! וגם, אתם לא ככל העמים תצטרכו לבקש מאופל ומחשך את ה' בציון, כי האור זורח על ראשכם, רק אתם לכו באורו!" (מלבי"ם). למי מכוונת הטענה?

1. לאנשים מעם ישראל, בפרט ממלכות עשרת השבטים (הנקראים "בית יעקב"), המעריצים את תרבות הגויים ומחקים אותה, ישעיהו ב6: "כִּי נָטַשְׁתָּה עַמְּךָ, בֵּית יַעֲקֹב! כִּי מָלְאוּ מִקֶּדֶם, וְעֹנְנִים כַּפְּלִשְׁתִּים, וּבְיַלְדֵי נָכְרִים יַשְׂפִּיקוּ": "בדברו זאת התרגש מאד כי חזה את בני דורו, שחלף שהיה ראוי שילמדו ממה שיעשו העמים לעתיד, הם לומדים הבלי העכו"ם בזמנם" (מלבי"ם). הם טוענים, שתרבות ישראל היא פרימיטיבית ושייכת לעבר, ותרבות הגויים היא מתקדמת ועתידית; והנביא אומר להיפך: בעתיד כל העולם יבוא ללמוד תורה מפי ה', ותרבות הגאווה והחומרנות של הגויים תהיה נחלת העבר! אם כך, בואו נתקדם כבר עכשיו לכיוון העתיד.

2. לאנשים מעם ישראל, השואפים לתקן את העולם. הנביא אומר להם: "העולם יתוקן באחרית הימים, כשכולם יבואו ללמוד תורה מה'; אבל אתם - קודם תתקנו את עצמכם! קחו אחריות על עצמכם ולכו באור ה', לפני שאתם חושבים על תיקון העולם!".

דקויות

לכו ונלכה - הקריאה מתחילה בגוף שני, ואז עוברת לגוף ראשון;

1. הנביא משתף את עצמו עם בני ישראל, ולמעשה קורא גם לעצמו. כך גם משה, שמות לד9: "וְסָלַחְתָּ לעוננו וּלְחַטָּאתֵנוּ וּנְחַלְתָּנוּ" (פירוט), וכן דניאל ט15: "וְעַתָּה ד' אֱלֹהֵינוּ... חָטָאנוּ רָשָׁעְנוּ", וגם נחמיה א6: "וּמִתְוַדֶּה עַל חַטֹּאות בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר חָטָאנוּ לָךְ, וַאֲנִי וּבֵית אָבִי חָטָאנוּ".

2. ויש מפרשים, שהקריאה באה מצד הגויים, הרוצים לעלות אל ה': "כפי דעת המתרגם, יהיה גם זה מאמר העמים, כי אחרי שזכר מה שיאמרו זה לזה לכו ונעלה אל הר ה' וגו', זכר שהם יאמרו גם כן לבית יעקב: לכו ונלכה באור ה', רוצה לומר, לכו אתם ונלכה אנחנו אחריכם באור ה', שהוא התורה..." (אברבנאל בשם המתרגם, וכן פירש רש"י), וכמו ב זכריה ח23: "כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת: בַּיָּמִים הָהֵמָּה, אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם, וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי, לֵאמֹר: נֵלְכָה עִמָּכֶם, כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם".

הקבלות

בספר מיכה ד1-4, ישנה נבואה כמעט זהה לנבואת ישעיהו ב1-4, אולם הפסוק החמישי, המקביל לפסוק שלנו, שונה במקצת, מיכה ד5: "כִּי כָּל הָעַמִּים יֵלְכוּ אִישׁ בְּשֵׁם אֱלֹהָיו, וַאֲנַחְנוּ נֵלֵךְ בְּשֵׁם ה' אֱלֹהֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד"; (ומעניין, ששני הפסוקים המקבילים נמצאים זה לצד זה בתפילת שחרית, וגם בשיר של גיא-צבי מינצ...).

1. ייתכן שהפסוק בנבואת מיכה חוזר להווה, ואומר: "אמנם באחרית הימים כל העמים ילכו אל ה', אולם כיום כל עם הולך בשם האל שלו, והתפקיד שלנו הוא ללכת בשם ה' - אנחנו חוליית-הקשר של האנושות עם ה', אנחנו שומרים על קשר עם ה' לעולם ועד, מעכשיו ועד אחרית הימים". אם כך, הרעיון דומה לדברי ישעיהו בפסוק שלנו.

2. וע"פ אברבנאל, יש לקרוא את הפסוק במיכה קצת אחרת: "כי כל העמים, שעד עתה היו הולכים איש בשם אלהיו, ואנחנו המדברים גם-כן, כולנו... נלך בשם ה' אלהינו, מכאן ולהבא, לעולם ועד... הנה, התבאר מזה כי אין חילוף מדברי ישעיהו לדברי מיכה".

מקורות ופירושים נוספים

  • "תכלית בריאת עולם הזה הוא ש"נתאוה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים".... וגם כבר היה לעולמים מעין זה בשעת מתן תורה... רק שאח"כ גרם החטא, ונתגשמו הם והעולם עד עת קץ הימין, שאז יזדכך גשמיות הגוף והעולם, ויוכלו לקבל גילוי אור ה' שיאיר לישראל ע"י התורה שנקראה עוז, ומיתרון ההארה לישראל יגיה חשך האומות גם כן, כדכתיב (ישעיהו ס ג): "והלכו גוים לאורך וגו'", וכתיב (ישעיהו ב ה): "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'", וכתיב (ישעיהו מ ה): "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו וגו'", וכתיב (ישעיהו ב כא): "לבוא בנקרת הצורים ובסעיפי הסלעים מפני פחד ה' והדר גאונו וגו'", וכמו שנאמר (קדושה לימים נוראים): "והופע בהדר גאון עוזך על כל יושבי תבל ארצך וגו'"" (תניא חלק א לו).
  • "בית יעקב לכו ונלכה באור י"י (ישעיה ב, ה). עיין מ"ש לעיל בסימן מ"ז אשר בנין הבית העתיד המקווה במהרה בימינו הוא נקרא בית יעקב, לא כאברהם שקראו הר בית ראשון ולא כיצחק שקראו שדה בית שני אלא כיעקב שקראו בית, בנין המקווה ב"ב (פסחים פח, א), והנה כבר כתבנו בענין החינוך, על פי הנמצא לרז"ל אשר יהיה החינוך בחודש מרחשון, וחינוך בית ראשון מימין אברהם היה בתשרי, ועיקר חינוך בית שני משמאל יצחק אשר הוא מצד הגבורה ונאמר בו ותכהין עיניו מראות (בראשית כז, א), על כן היה בו התגברות מלכות יון שיניקתם מן מדת הצפון, וצד הצפון הוא תמיד חושך כמו שכתבתי לעיל [אות כ"ז], ורצו לבטל חכמת התורה אור ולהגביר הכסילות חכמות החיצוניות כסיל בחושך הולך, והנה הפועל ישועות האיר לנו מתוך החושך ויאמר אלקים יהי אור, אור י"י הוי"ה ב"ה, והיינו יה"י או"ר [גימ'] רל"ב ד' מילואי הוי"ה ב"ה ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, והוא הארת אור הגנוז המקווה לעתיד ב"ב, מן הארת האור הזה ניתן לנו למזכרת להנות מן הארת האור הזה עד בנין בית יעקב ב"ב אז יתגלה כל טוב האור הגנוז, עכ"פ תקח לך שהארת האור הזה דחנוכה נקרא או"ר הוי"ה בגימ' רג"ל, שעל ידי קיום המצוה הזאת רגלינו תעמוד במישור בבית יעקב ב"ב, וזהו שנרמז בדברי הנביאים, בית יעקב, היינו בית הג' כנזכר לעיל, לכו ונלכה באור הוי"ה, היינו על ידי מצות נר חנוכה שהיא אור הוי"ה." (בני יששכר מאמרי חודש כסלו טבת/מאמר ב#נא)

מאמרים נוספים מתוצאות החיפוש ב גוגל

  • ביל"ו - בית יעקב לכו ונלכה: אגודת ביל"ו - "בית יעקב לכו ונלכה" (ישעיהו ב 5) - הייתה חלק מתנועת חיבת ציון. האגודה הוקמה בעיר חרקוב שברוסיה בחודש שבט בשנת תרמ"ב - 1882 על ידי צעירים יהודים משכילים, ... (cache)
  • בית יעקב – ויקיפדיה: מדרש מפורסם זה הקנה את שמו לרשת החינוך, שכן הוא משלב את הרעיון של לימוד תורה ומסירת ידע לנשים דווקא. יש אומרים שמקור השם הוא מן הפסוק " בית יעקב לכו ונלכה באור ה'". (cache)
  • בן איש חי הלכות - א - בראשית: ... ציצית מספר בית יעקב, ולז"א בית יעקב לכו ונלכה באור ה' כי אחיזה באוה"מ שה"ס הציצית אינו אלא לישראל שהם בית יעקב, ולז"א ואשא אתכם על כנפי נשרים והוא כי נשרים מספר ציצית, ... (cache)
  • ברכות ותפילות: א בית יעקב לכו ונלכה... ב. שיר המעלות לדוד... ג. היום יום... בשבת קודש (מזמור של אותו יום) ד. הושיענו ה´ אלוקינו... ה. אשרי יושבי ביתך... ו. ובא לציון גואל ולשבי פשע... ז. ברוך אלוקינו ... (cache)
  • אור הבריאה ואור אחרית הימים: המילה אור אף מופיעה בגלוי בסיומה של הנבואה: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'" (פס' ה). הנביא אשר הודיע לבני ישראל כי הגויים עתידים לבוא ירושלימה לבקש את תורתו מפציר בבני ישראל ... (cache)
  • Kana: ... ודבר-יהוה מירושלם. ושפט בין הגוים, והוכיח לעמים רבים; וכתתו חרבותם לאתים, וחניתותיהם למזמרות--לא-ישא גוי אל-גוי חרב, ולא-ילמדו עוד מלחמה. בית, יעקב--לכו ונלכה, באור יהוה. (cache)
  • ynet המצווה הוצאה מהקשרה - יהדות: 28 אפריל 2011 ... כשם שסוף המשפט של " בית יעקב לכו ונלכה " שהיה הסמל של ביל"ו, זה "בֵּית יַעֲקֹב לְכוּ וְנֵלְכָה בְּאוֹר ה'". ובכלל, כל הקטע הזה מישעיהו, שכולם מרבים לצטט ... (cache)
  • פרק כח: ... ועברה וקלקלה את העולם, עכשיו אם איני קורא לנשים תחילה, הן מבטלות התורה, לכך כה תאמר לבית יעקב. ור' יוחנן אמר: לבית יעקב - אלו סנהדרין שנאמר: בית יעקב לכו ונלכה וגו'. (cache)
  • ציטוטים מטעים: ציטוטים מטעים. קוד: ציטוטים מטעים בתנ"ך. סוג: מאמר. מאת: Ori229. אל: ויקיהדות. עותק מיובא של מאמר מאתר ויקי יהדות. ראשי התיבות של ביל"ו: בית יעקב לכו ונלכה - הפסוק המלא: ... (cache)
  • בית יעקב עלו והלכו: במקום דאבי"ו, שעיקרה הדיבור, בחרו סיסמה חדשה: ביל"ו - "בית יעקב לכו ונלכה" - שבה הדגש הוא על ההליכה בפועל. הביל"ויים שאפו להקים בארץ ישראל מושבה למופת המבוססת על ... (cache)
  • הר בית ה' בראש ההרים?: ואפשר גם לפרש מלשון נְהָרָה, אור; כל העמים יילכו לאורו, כמו בהמשך, ישעיהו ב5: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'" (ע"פ דעת מקרא); וכן בדברי חז"ל נקרא בית המקדש " אורו של עולם " ... (cache)
  • הבת שלי כבר לא תלמד ב"בית יעקב" | ויהי אור: 14 מאי 2012 ... פעם הכול היה נראה לי ברור – יש דרך אחת, כיוון אחד, אופציה יחידה שלאורה נלך – " בית יעקב לכו ונלכה באור ה'". אך כעת עולה השאלה: האומנם?! בצומת זה של חיי ... (cache)
  • ישראל בלקינד – ויקיפדיה: פירוש שמה של התנועה הוא ראשי תיבות של הפסוק " בית יעקב לכו ונלכה" (ישעיהו ב', ה). ביוני 1882 הנהיג בלקינד קבוצה של 14 ביל"ויים שעלו ארצה, מאורע שציין את תחילת העלייה ... (cache)
  • מילים לשיר: גיא צבי מינץ - בית יעקב | שיא מיוזיק: רינתוש | יום רביעי ב' ניסן התשע"א, 06-04-2011 בשעה 10:24צפיות: 1,232. גיא צבי מינץ. מילות השיר: בית יעקב לכו ונלכה באור ה' כי כל העמים ילכו איש בשם אלוהיו ואנחנו נלך בשם ה' ... (cache)
  • תניא - ליקוטי אמרים - פרק לו: ... הגוף והעולם ויוכלו לקבל גילוי אור ה' שיאיר לישראל ע"י התורה שנקר' עוז ומיתרון ההארה לישראל יגיה חשך האומות גם כן כדכתיב והלכו גוים לאורך וגו' וכתיב בית יעקב לכו ונלכה באור ה' ... (cache)
  • הלכתי - ישעיהו פרק ב' – סיכומונה: 3 אוקטובר 2007 ... 1.3.1 פסוק ה' – " בית יעקב - לכו ונלכה באור ה'!" 1.3.2 פסוק ו' – "כי נטשתה עמך בית יעקב, כי מלאו מקדם ועוננים כפלשתים, ובילדי נכרים ישפיקו." 1.3.3 פסוק ז' ... (cache)
  • ארוחה זוגית יוקרתית במסעדת השף Churrasco, מנה ראשונה, פלטת בשרים...: היום בפינת "הכר את ארצך" מעט פרטים על היישוב גדרה שהוקם לו אי שם בשנת 1884 ע"י חברי הביל"ויים (בית יעקב לכו ונלכה). אמנם הביל"ויים היו עסוקים בהתיישבות ועיבוד האדמה, ... (cache)
  • מרכז ישיבות בני עקיבא - פרשת בראשית - הקשר שבין סיום התורה לראשיתה: אך בנוסף לפסוקים אלו, עלינו לזכור אף את הפסוק הבא: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה"[20]. מוטלת עלינו חובה לשאוף למטרה זו, בחיי הפרט והכלל, כדי להגיע לבסוף ל-"ויאמר אלוקים יהי ... (cache)
  • עלייה ראשונה 1882 - 1903: הבילויים (ביל"ו - בית יעקב לכו ונלכה) היו חלק מתנועת חיבת ציון שקמה בעקבות פרעות "סופות בנגב". היו אלה צעירים שהאמינו בתחילה כי ניתן לשלב את יהודי רוסיה במקומות מגוריהם. (cache)
  • גדרה – ויקיפדיה: גדרה נוסדה, כיישוב שיתופי, על ידי אנשי ביל"ו (בית יעקב לכו ונלכה), שסבלו תלאות רבות במקומות שונים, מאז עלייתם לארץ בי"ז תמוז תרמ"ב (1882). רבי יחיאל מיכל פינס אשר הכירם ... (cache)
  • ביל"ו: הקבוצה נוסדה לאחר הפרעות ביהודים, ששטפו את דרום רוסיה בשנת 1881 וכינויה הוא ראשי תיבות של סיסמת הקבוצה, "בית יעקב לכו ונלכה" (ישעיה ב', 5), כלומר הבה ונעלה לארץ ישראל ... (cache)
  • ביל"ו: ביל"ו (בית יעקב לכו ונלכה) ... כעבור זמן קצר שונה השם מטעמי נוחות ל"ביל"ו", ראשי תיבות של הפסוק " בית יעקב לכו ונלכה " המופיע בישעיהו ב' ה'. האגודה קמה בדגש על הגשמה עצמית ... (cache)
  • הדפס: אחר כך נכנסים לבית הכנסת ומשלימים את התפילה, בית יעקב לכו ונלכה באור ה' וכו', עד סוף עלינו לשבח. ומברכים איש את רעהו בברכת תזכו לשנים רבות נעימות וטובות. נוהגים שהשליח ... (cache)
  • קיצורים וראשי תיבות - ארגונים ומוסדות: קיצורים: ארגונים ומוסדות. ערכים 200-181 מתוך 866. קיצור, הגדרה. (cache)
  • אלבום משפחות - מוזיאון ראשון-לציון - בלקינד ישראל: אחרי הכנות שנמשכו חודשים אחדים, כולל החלפת שם הקבוצה ל"ביל"ו" - בית יעקב לכו ונלכה, הגיעו ארבעה עשר הבילו"יים הראשונים, ובראשם ישראל בלקינד, ליפו והחלו לעבוד כפועלים ... (cache)
  • מאוגנדה ועד מסופוטמיה / יוסף אהרונוביץ: "בית יעקב לכו ונלכה ", זאת היתה הסיסמה שלה: כל מי שמבין את הטרגדיה שבחיי הגלות וכואב עליה, יקום וילך לציון. לא עזרה של ממשלות, לא עזרה של ברונים ומיליונרים הונחו ביסוד ... (cache)
  • עיריית ראשון לציון - הבילויים: אח"כ שינתה שמה לביל"ו – " בית יעקב לכו ונלכה ". בראש התנועה עמד ישראל בלקינד. החברים באגודת ביל"ו היו בני נוער וסטודנטים רווקים, לא דתיים ובלתי מבוססים כלכלית. תנועת ביל"ו ... (cache)
  • 2310 | Encyclopedia of the Founders and Builders of Israel: היה פעיל בתנועת "חובבי ציון" ביאסי (רומניה) שמטרתה היתה: "בית יעקב לכו ונלכה" (בילו) המטרד, שהבילויים קבעו בתכניתם. נשא לאשה את מלכה בת ישראל ניאמצאן - בריל מבאקו (אחיו ... (cache)
  • תנועת העבודה הישראלית - The Israeli Labor movement - - ביל"ו: כעבור זמן קצר בחרו החברים בשם אחר, המבטא את ההגשמה העצמית - 'ביל"ו' - ראשי תיבות של ' בית יעקב לכו ונלכה' (ישעיהו, ב', ה'). בתחילה מנתה ביל"ו כ-50 חברים, ראש הדוברים ... (cache)
  • ynet הבת שלי כבר לא תלמד ב"בית יעקב" - יהדות: 14 מאי 2012 ... פעם הכול היה נראה לי ברור - יש דרך אחת, כיוון אחד, אופציה יחידה שלאורה נלך - "בית יעקב לכו ונלכה באור ה'". אך כעת עולה השאלה: האומנם?! תנו לייק לפייסבוק ... (cache)
  • ביל"ו: שמו של הארגון היה ראשי התיבות של הפסוק " בית יעקב לכו ונלכה" - "ביל"ו". בתנועת ביל"ו, שנוסדה ברוסיה, היו חברים צעירים רבים, שעד לפוגרומים האמינו שהם יכולים להיות חלק ... (cache)
  • היסטוריה לבגרות/תוכנית לימודים היסטוריה - תשס"ט/פעילותיהם של הציונים...: דוגמה לקבוצה של "חובבי ציון", שהייתה הקבוצה המאורגנת הראשונה, הייתה אגודת ביל"ו (בית יעקב לכו ונלכה). אגודה זו הוציאה כרוז אל הנוער היהודי בעיתון "המליץ", תחת הכותרת "קול ... (cache)
  • ימי כסליו מאת מירה הראל: "בית יעקב לכו ונלכה! כא בכסלו:בי קנו בשנת ה'תרצו את הזכיון לפיתוח עמק החולה, יבשו את הביצות, הקימו ישובים לתפארה והעברית זכתה שם למעמד בכורה. כב בכסלו: בי קבעה ... (cache)
  • more "בית יעקב לכו ונלכה ":
  • רדק: בית יעקב - אלה דברי הנביא לאנשי דורו, ואמר בית יעקב לפי שאמר למעלה כי לעתיד יאמרו כל העמים לכו ונעלה אמר אתם שאתם חייבים ומצווים מעתה ללכת באור ה' לכו ונלכה באור ה '. (cache)
  • קול התור ו – ויקיטקסט: 28 יוני 2009 ... ורמז נפלא אמר לו רבנו ע"ז בפסוק "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '", ראשי התיבות של פסוק זה בגימ' "ששים". "באור" ה' "רבוא" בחושבנא. האותיות השניות של פסוק זה ... (cache)
  • פרשת יתרו: ור' יוחנן אמר: כה תאמר לבית יעקב, אלו סנהדרין, שנאמר (ישעיה ב): בית יעקב לכו ונלכה באור ה '. וידבר אלהים את כל הדברים האלה לאמר בטכסיס של מלכים נהג הקב"ה עם ישראל, ... (cache)
  • פרשת מסעי- ישיבת ההסדר קרנ"ש. הרב מיכאל בריס: חברת ביל"ו גם חרתה על דגלה את הסיפא של הפסוק: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה (cache)
  • כי עמך מקור חיים, באורך נראה אור: כמ"ש " לכו ונלכה באור ה '", "ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום", שהחיים האמתיים הם הדבקות בה', והאור האמתי הוא אור ה' והדרו, ואחר שהמצות הם סולמות ושליבות שבם ידלה ... (cache)
  • סט | חלק ג | ספר הזוהר בארמית | רבי שמעון בר יוחאי | כתבי מקובלים נוספים...: א"ל הכי הוא ודאי בית דוד אקרי כמה דכתיב בית יעקב לכו ונלכה באור ה '. בית יעקב כד"א ובית תפארתי אפאר. לכו ולנכה באור יי' דכתיב ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן ונטע האי גן ... (cache)
  • בין אדם לעולמו / שוקי פסו - ישיבת ההסדר אהבת ישראל: ישעיהו מנבא בפרק ב' על ריצת האומות כלפי ירושלים בהבנה שה' הוא הא-לוהים ו"מציון תצא תורה" ומייד לאחר מכן פונה הוא אל עם ישראל "בית יעקב לכו ונלכה באור ה ' " והמפרשים ...
  • הפטרה – ויקיפדיה: יהודי עיראק מוסיפים לאחריו את הפסוק "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '". יהודי גאורגיה נוהגים להוסיף את הפסוק "חִזקו ויאמץ לבבכם, כל המיחלים לה'", טרם ברכות ההפטרה. מנהג ה חסידים ... (cache)
  • הניצחון העולה ב``שמונה``: רק אם ישרתו כל המדעים והחכמות את המין האנושי בהדרכת התורה, נזכה להארת השמונה ויתקיים "ונהרו אליו כל הגויים... והלכו עמים רבים ואמרו... בית יעקב לכו ונלכה באור ה '". (cache)
  • "ואהבת לרעך כמוך", הרב חנוך בן פזי|מאמרים: וכמו כן "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '," וכו'. הכלי יקר מדגים רעיון זה במעשה הכרובים. מרכז המקדש הוא קודש הקדשים, ומרכז קה"ק הוא ארון הברית שבו הלוחות והתורה. ועליהם הכרובים ... (cache)
  • פלייר 1 – יוצאים לדרך חיים « תנועת דרך חיים: 22 יולי 2012 ... בית יעקב לכו ונלכה באור ה '!!! ואז "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" חיזקו ואמצו, נתתם לנו תקווה שיש תקווה לגשמת יעודנו כעם יהודי. בית יעקב לכו ונלכה ... (cache)
  • הרב יהודה עמיטל דברים שבחובה וחובות שבהכרה שיחה לפרשת ויצא* 1: מי שאינו מכיר בכך שמדינת ישראל, אף על פי שהיא עומדת בראשית צעדי הגאולה מובילה עד " בוא עמים רבים ואמרו לכו ונלכה באור ה '", מי שמנתק את החובה הזו ממדינת ישראל - אין לו חלק ... (cache)
  • News1 | "וילך משה" כמוטיב מנחה לעם ישראל: 24 ספטמבר 2012 ... ומכאן יובן, שכוונת קריאתו האלמותית של הנביא: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '..." יש בה לא רק קריאה כפולה שבדרך כלל מורה על חיזוק, עידוד והעצמת המהות של עצם ... (cache)
  • לקראת המפגש שבין שאול לשמואל (שמו"ט ט', א-יג): צירוף לשוני זה אנו מוצאים בנבואה על אחרית הימים בספר ישעיה פרק ב' פסוק ה: בית יעקב לכו ונלכה באור ה '. ובעיון נוסף נגלה צירוף זה לכו ונלכה גם בפסוק ג שם: והלכו עמים רבים ואמרו: ... (cache)
  • חסידות חב"ד – ויקיפדיה: הוא השיב להם כי השם ביל"ו הוא ראשי תיבות של חלקו הראשון של הפסוק "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '", אך הם ניתקו את סופו של הפסוק מתחילתו ואין כוונתם לעלות לארץ-ישראל מתוך ... (cache)
  • Yeshiva.org.il- הכזונה יעשה את אחותנו?: ... כשנצרך, בהגנה על כבוד בית ישראל - בית יעקב. אור התורה, אור ה' הוא המנחה את המחשכים, ולאורו נלך - 'בית יעקב לכו ונלכה באור ה '. יש לכם משהו לומר לנו? מצאתם טעות בשיעור? (cache)
  • יום בכדור הארץ‎ - YouTube: 7 אוגוסט 2009 ... כן כדכתיב "והלכו גוים לאורך" וגו' וכתיב "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '" וכתיב "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו" וגו' וכתיב "לבוא בנקרת הצורים ובסעיפי הסלעים מפני ... (cache)
  • Yeshiva.org.il- "בית יעקב לאש ובית יוסף ללהבה": "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '". יש לכם משהו לומר לנו? מצאתם טעות בשיעור? נתקלתם בבעיה? נשמח אם תיצרו קשר: beitel@yeshiva.org.il · הירשם עכשיו לקבלת שיעורים או הלכה ... (cache)
  • מדרש רבה - יתרו: ... איני קורא לנשים תחלה הן מבטלות את התורה לכך נאמר כה תאמר לבית יעקב ור' יוחנן אמר כה תאמר לבית יעקב אלו סנהדרין שנאמר (ישעיה ב) בית יעקב לכו ונלכה באור ה ' וידבר אלהים ... (cache)
  • כי נר מצוה ותורה אור: 1 אפריל 2009 ... עלינו להתבונן באורה של תורה, לקלוט "האור" ולהתמיד בלימוד תורה, משום בית יעקב לכו ונלכה באור ה' (ישעיהו). הרש"ר הירש מבהיר כי במקומות רבים מציינים הנר ... (cache)
  • אלקים כבוד מלכות כסא: ... ואנחנו בני ישראל שפלים ונבזים, ולעתיד לבא שיתגלה כבודו מבין החשך, כמ"ש (ישעיה מ') "ונגלה כבוד ה'" וגו', כי אז יטו כולם לעבדו שכם אחד, אז יאמרו בגוים לכו ונלכה באור ה' (שם ב'), ... (cache)
  • ק) וראיתי להרב נחלת יוסף לר' שמואל איש עדן שהביא קצור אמונת הקבלה...: ... אפשר לצייר מהות עצמות הנשמה שבגוף האדם וכו' ואור זה מתיחס לשי"ת שנקרא אור ה' ככתוב בית יעקב לכו ונלכה באור ה ' וסיים בדברי הרמב"ם במורה נבוכים שכתב בענין שכינה ע"ש. (cache)
  • 'לא אוי ולא אבוי' / הרב עמיחי כנרתי: אז אמרו: 'בית יעקב, לכו ונלכה באור ה ''. ולקחו איש את ידו ביד רעהו, אנשים ונשים, מפזזים ומכרכרים בכל עוז לפני השם יתברך... ושרים כחוללים אל תוך הבור... וישליכו אש למעלה על גב ... (cache)
  • מדרש שמות בספר ישעיהו: מקום לומר, שהמקרא,בית יעקב לכו ונלכה באור ה '' (ב, ה) נוסד על פי שם הכהן הגדול אוריה. ועל פי זה יתבאר המקרא התמוה (שם, ו):,כי נטשתה עמך בית יעקב, כי מלאו מקדם ועוננים ... (cache)
  • דרשות לפרשת בראשית: ולכן תמצא ציצית מספר בית יעקב, ולזה אמר בית יעקב לכו ונלכה באור ה ', כי אחיזה באור המקיף שהוא סוד הציצית אינו אלא לישראל, שהם בית יעקב, ולזה אמר ואשא אתכם על כנפי נשרים, ... (cache)
  • kfarganim - פרשת "וילך": ומכאן יובן, שכוונת קריאתו האלמותית של הנביא: "בית יעקב לכו ונלכה באור ה '..." יש בה לא רק קריאה כפולה שבדרך כלל מורה על חיזוק, עידוד והעצמת המהות של עצם ההליכה (במקרה ... (cache)
  • אמור התשע"א: מתי יאמרו האומות לנו: ״בית יעקב לכו ונלכה באור ה '? ". היפה בכותרת זו הוא שיש בה גם הודאה גדולה על העבר, אך גם ציפייה ותקווה גדולה לעתיד. הרב טשארני מצהיר שללא ספק מדינת ... (cache)
  • more "לכו ונלכה באור ה' ":

תגובות