אחת הטענות שמעלים נגד אנשים, שמעזים לפרש פירושים מקוריים למצוות התורה, היא - שאסור לחלוק על הרבנים, ואם הרבנים בדורנו ("גדולי הדור") לא פירשו כך, אסור לנו לפרש כך. נראה מהן הטענות שמעלים בנושא זה:
טענה: התורה נותנת לרבנים סמכות בלתי מוגבלת - "לא תסור מדבריהם ימין ושמאל"!
טענה: הרבנים יותר חכמים ממך - הם למדו הרבה שנים בישיבות, יודעים את כל הש"ס בעל-פה ישר והפוך, וכו'... יש הרבה יותר סיכוי שהם צודקים, מאשר שאתה צודק!
טענה: זה לא בסדר שאתה משתמש רק בשכל שלך כדי לפרש את התורה; יש בזה גאוה, ואתה עלול לטעות. אתה צריך לבחור רב ולהסתמך רק עליו ולא על השכל שלך!"
הגישה של "שמע בקול החכם ביותר" היא גם מאד "לא חינוכית", כי חכמים יש גם מחוץ לעולם התורה - יש חכמים גויים, בודהיסטים, נוצרים, מוסלמים... יש גם חכמים רפורמים, קונסרבטיבים, קראים... מי שיבטל את השכל שלו וינסה לקבל החלטות רק על-סמך דבריו של "החכם הגדול ביותר" - עלול להגיע למסקנה שצריך להחליף דת, ואז - לא יעזרו כל הטיעונים ההגיוניים של "ערכים" ושאר הארגונים להחזרה בתשובה, שהרי הוא כבר לא ישתמש בשכל שלו כדי להקשיב להם...
טענה: אם כל אחד יעשה מה שהוא רוצה - לא תהיה אחדות בעם ישראל!
תשובה: להיפך: כשאדם הולך לפי השכל שלו ולוקח אחריות למעשיו, אפשר לדבר איתו ולשכנע אותו שהוא טועה, וכך יש סיכוי להגיע להסכמה ולאחדות. אך כשאדם הולך לפי הרב שלו, אין שום אפשרות לשכנע אותו שהוא טועה, כי הוא לא לוקח אחריות למעשיו, ועונה לכל טענה "זה לא אני - זה הרב...". וכך עם-ישראל מתפצל לפלגים שונים - כל פלג והרב שלו...
טענה: כמו שאתה שומע בקול רופאים למרות שאתה לא מבין אותם, כך אתה צריך לשמוע גם בקול רבנים!
תשובה: ע' רבנים לעומת רופאים .
טענה: אם אתה לא שומע בקול רבנים, אז אתה צריך להניח תפילין בצבע אדום, כי בתורה לא כתוב שהתפילין צריכים להיות בצבע שחור!