= "תחרוש רעה" = תחשוב, ואינו זז ממשמעות חרישה: מה דרך החורש מכין מקום לזמן הזריעה, אף החושב רעה מכין מקום תחבולות בליבו איך יעמוד ויעשנה, רש"י משלי ג29
[שבי"ל]
= "כפנה שורשיה עליו" = לחצה והכריחה את שורשיה עליו. ובשורשים שייך לשון לחיצה והכרח, ובענפים לשון שילוח, כי בקל הם שלוחים לו. ותרגום יונתן (יחזקאל יז7) "כפת"
[שבי"ל]
[רק בצורה "ואכרה"] ואם לא נמצא משקל קל, הנה יהיה על משקל "ואתנה", או הפתח קטן [סגול הא'] תחת פתח גדול, כמו "ואעדך" מן עדה, "אכלך" מן כלה, ובאה זו המילה על-דרך "וידבקו", ראב"ע. כלומר והוא הפעיל, ע' שורש חלף
[שבי"ל]
[הפעול הוא מי שהעבודה תכונן אליו ומקבלה, ומעשה העבודה נכלל בפעל, וכאשר מעשה העבודה כתוב בביאור והוא הפעול, יחסר על הרוב מקבל העבודה והוא בכוח. ויש אשר הפעל הוא האדון, ויוצא אל העבד, ובא בב']
[שבי"ל]